Moody’s, pandemi sırasında dijital teknolojinin işletmeler ve tüketiciler tarafından hızla benimsenmesinin sigorta sektörü için kritik önemi olduğuna vurgu yaptı.
Moody’s Investment’in araştırmasına göre, sigortacıların, sigorta marjlarını destekleyen poliçe sahibi davranışlarına ilişkin eyleme geçirilebilir içgörüler elde etmek için sosyal medyadan ve internete bağlı cihazlardan gelen verileri giderek daha fazla kullanıyor.
Bununla birlikte, uzun vadede, sürücüsüz arabalar ve giyilebilir teknolojiler gibi birbirine bağlı cihazlar, bazı yaygın kazaları ve yaralanmalarının sıklığını azaltacak ve bazı geleneksel sigorta ürünlerine olan talebin de düşeceği öngörülüyor.
Bağlı cihazların yaygınlaşması, özellikle siber güvenlik ve yazılım arızasıyla ilgili olanlar olmak üzere yeni riskleri de beraberinde getiriyor.
Moody’s a göre bununla birlikte, akıllı cihazlar arasındaki çoklu ara bağlantıların olay korelasyonunu artıracağı ve ciddi kayıpları daha olası hale getireceği için, sigortacıların bunları kapsaması zor olacak.
Moody’s, teknoloji kaynaklı bozulmanın nispeten kademeli olmasını ve yenilikçi oyunculara uyum sağlamaları için zamana ihtiyaç olduğunun altını çizdi.
Moody’s Kıdemli Analist Yardımcısı Helena Kingsley-Tomkins: “Rekabetçi kalabilmek için sigortacılar Büyük Teknoloji gruplarıyla veya otomobil üretimi gibi bitişik sektörlerde baskın oyuncularla dağıtım ortaklıkları arayabilir. Ancak sigortacılar, satış yapmak için ortaklarına güvenirlerse ve müşteri ilişkileri üzerindeki kontrollerini yavaş yavaş kaybederlerse, kar marjı erozyonu riskiyle karşı karşıya kalırlar. Daha ciddi bir senaryoda, Büyük Teknoloji oyuncuları veya otomobil üreticileri, bazı karlı pazarlardaki yerleşikleri yerinden ederek sigortayı kendileri sağlamaya bile başlayabilir.” şeklinde konuştu.