Bain & Company: GenAI sigorta şirketleri için büyük fırsat

Küresel danışmanlık şirketi Bain & Company’ye göre, dünya genelindeki sigorta şirketleri, gelirlerini yüzde 20’ye kadar artırabilecek ve maliyetlerini yüzde 20’ye kadar azaltabilecek şekillerde teknolojiden yararlanmayla üretken yapay zekadan (GenAI) 50 milyar dolarlık bir finansal fırsata sahip.

Firma tarafından yayınlanan yeni bir raporda, sigorta dağıtımında GenAI’dan yararlanmanın sektördeki şirketler için yıllık 50 milyar dolardan fazla ekonomik fayda sağlama potansiyeline sahip olduğu ortaya çıkıyor.

Bain’deki Finansal Hizmetlerde yapay zekanın küresel lideri Bhavi Mehta konuya ilişkin şunları söyledi: “Sigortacılar için üretken yapay zekanın faydaları üç yoldan gelecek. Bu, hem müşterilere, acentelere hem de şirkete yardımcı olacak verimliliğin artırılmasını, daha etkili temsilciler ve dijital tavsiyeler yoluyla satışların artırılmasını ve daha iyi risk tanımlama ve hedeflemeyi içerir. Bain olarak, müşterilerimize yalnızca sigorta alanında değil, tüm sektörlerde AI’nın tüm iş potansiyelini tanımlamalarına ve gerçekleştirmelerine yardımcı olmaya kararlıyız.”

Ayrıca Bain & Company, GenAI sigorta şirketi operasyonlarına nüfuz ettikçe, ilk girişimlerin teknolojinin dağıtımı dört şekilde dönüştüreceğini öne sürdüğünü belirtti:

Temsilci üretkenliği: Teknoloji, temsilcilerin daha hızlı gezinmesine ve içerik üretmesine yardımcı olmanın yanı sıra düşük değerli etkileşimleri azaltmada ve müşterilerle daha etkili etkileşimler için koçluk sağlamada önemli bir rol oynayacak.

Müşteri self-servis ve satış desteği: Her zaman açık olan bir sanal asistan, temsilcilerin kullanılabilirliğini artıracak ve müşterilere ürün karşılaştırmaları ve dijital satın alımlarda yardımcı olacaktır.

Geniş ölçekte hiper kişiselleştirme: Kişiye özel konuşmalar, içerik ve teklifler, bireysel müşteri ihtiyaçlarına daha kolay yanıt verecektir.

İş öngörüleri ve kararlar: Yapılandırılmamış verilerden gelen sinyalleri yapılandırılmış verilerle birleştirmek, yeni içgörüler sağlayacak ve risk tanımlamaya yardımcı olacaktır.

Bu arada, Bain’in analizi aynı zamanda sigorta şirketlerinin GenAI’yi giderek daha fazla kullanması sonucu ortaya çıkan birkaç temel risk alanını da vurguluyor; bunlar arasında halüsinasyon, veri kaynağı, yanlış bilgi, toksisite ve fikri mülkiyet sahipliği yer alıyor.