“Pandemi, tüketicinin online dünyaya daha hızlı adapte olmasını sağladı”

Pandemi nedeniyle her alanda öne çıkan çevrimiçi satış platformları sigorta sektöründe de bu uygulamaları yeniden gündeme taşıdı. Bugüne kadar beklenen büyüklüğe ulaşamayan dijital karşılaştırma & satış platformları pandemi sonrası dünyada rolünü arttırabilir mi? Sigorta sektöründe satış kanallarının geleceği konusunda önemli sorulardan biri de bu…

Konuyla ilgili sorularımızı yanıtlayan Sigortaladım.com Genel Müdür Yardımcısı Orçun Kızıltepe, halen sigorta pazarında çevrimiçi satış kanallarının payının sadece yüzde 1 olduğunu hatırlatarak, “Online sigorta satın alma pazarında daha gidilecek çok yol olduğunu düşünüyoruz” diyor.

“Pandemi dönemi boyunca yapılan taksit sayısındaki artışlar, tahsilat tarafındaki vade erteleme, kapsamda olmamasına rağmen ödeneceği açıklanan Covid-19 kaynaklı sağlık ödemeleri, insanların sigortaya bakış açısını değiştirerek, sektöre olan güvenini arttırdı. Bu noktada sigortacılığın da yakın gelecekte dijitalleşme başlığı altında büyüyeceğini ve bu konuda öncü markaların da kazanacağını öngörüyoruz.”

“Toplam sigorta pazarının içinde online satış kanallarının payı sadece yüzde 1 civarında. Bu oran örneğin İngiltere’de yüzde 50’lik bir paya ulaşmış durumda. Bu bizim için önümüzde ne kadar büyük bir potansiyel olduğunun bir göstergesi.”

 

Sigortaladım.com’u kısaca tanıtır mısınız?

2016 yılı başında, elementer branşta aldığımız lisansımızla başladığımız yolculuğumuzda, bugün itibarıyla hayat dışı, hayat ve reasürans alanındaki lisanslarıyla hem bireysel hem de kurumsal müşterilerine sigorta çözümleri sunan ve tüm süreçlerinde merkezine müşteriyi alan bir anlayışla hizmet veren bir platformuz. Bugün, Sigortaladım.com markamızla, teknoloji odaklı hizmet anlayışımızla müşterilerimizi sigorta ürünleri hakkında bilgilendiriyor, onlara ihtiyaçlarına yönelik ürünleri istedikleri detay ve özet bilgilerle karşılaştırmalı olarak sunuyor ve seçtikleri ürünü hızlı ve pratik şekilde almalarını sağlıyoruz.

Sigortaladım.com’da başta trafik, kasko, konut ve sağlık sigortası branşlarında olmak üzere bireysel müşterilerimizin bütçesine ve ihtiyacına en uygun sigorta tekliflerini, online olarak 22 farklı sigorta şirketi üzerinden, karşılaştırmalı olarak inceleme ve satın alma imkânı sağlıyoruz.

Kuruluş misyonumuz, doğru bilgiyi şeffaf ve tarafsız biçimde sunarak pratik bir şekilde müşterilerimize hizmet vermek. Bu kapsamda çağrı merkezimizde çalışan yetkili ve konusunun uzmanı danışmanlarımızla sigorta ürünleriyle ilgili vatandaşlarımızın her türlü sorusunu yanıtlıyoruz. Bir hasar olması durumunda ise 7/24 yine aynı numaradan müşterilerimize destek vermeye devam ediyoruz. Diğer yandan kurumsal sigorta çözümlerimizle, iş ortaklarımızla değer yaratan birliktelikler kuruyoruz. Güçlü insan kaynağımız ve teknolojik altyapımız sayesinde, müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda, risk danışmanlığından sigorta ürünleri için ihtiyaç tespitine, doğru ürünün doğru teminatlarla sağlanmasından hasar yönetimine kadar her noktada değer katmayı hedefliyoruz.

Doğuş Grubu,TÜV SÜD, Bridgepoint ortaklığı

Bunun yanı sıra, reasürans tarafında Türkiye’de ve dünya genelinde uluslararası standartlarda hizmet veren, bağımsız uluslararası derecelendirme kuruluşları tarafından yüksek kredi notları olan ve finansal açıdan güçlü reasürörlerle ihtiyari reasürans ve özel ürün çalışmalarımızla ulusal ve uluslararası birçok firmaya brokerlik hizmeti vermekteyiz

Hem bireysel hem de kurumsal sigorta çözümleri üreterek sektöre farklı bir bakış açısı getirmeyi hedefleyen şirketimizin sermaye olarak arkasında kendi faaliyet alanlarında global güç olmayı başarmış şirketler yer almaktadır; uluslararası alanda test, denetim, belgelendirme ve eğitim hizmetleri veren Almanya merkezli TÜV SÜD, 300’ün üzerinde şirketi ve 20 bini aşkın çalışanıyla 7 sektörde faaliyet gösteren Türkiye’nin önde gelen şirketlerinden Doğuş Grubu ve Londra merkezli, dünyanın en büyük fon şirketlerinden biri ve bir sermaye kuruluşu olan Bridgepoint bulunmaktadır.

 Sigorta sektöründeki büyüme trendleri ve sigorta ürünlerinin geleceği hakkında bir değerlendirme yapar mısınız?

Ülkemizde sigorta sektörü 2019 yılını elementer branşta yüzde 21,3, hayat branşında yüzde 64,1 büyüyerek toplamda 69 milyar TL prim üretimi gerçekleştirerek kapattı. Özellikle elementer branştaki prim üretiminin ürün bazında dağılımına bakacak olursak, oto ürünleri dediğimiz trafik sigortası ve kasko ürünlerinden yaratılan primlerin, toplam prim üretiminin yaklaşık yarısını oluşturduğunu görmekteyiz.

Ancak şu bir gerçek ki hızla değişen dünya koşulları nedeniyle artık hem müşterilerimizin sigorta ihtiyaçları farklılaşıyor hem de hızlı, kolay ve anlaşılır çözümler tercih edilmeye başlanıyor. Dolayısıyla giderek dijitalleşen bir dünyada sektörün daha müşteri odaklı hale gelmesi ve müşteri deneyimini iyileştirmesi sektör için bir zorunluluk teşkil ediyor. Her geçen gün yeni risklerin ortaya çıktığı göz önüne alındığında, sigorta şirketlerinin risk yönetimine ek olarak riskleri önleme alanına odaklanmaları gerekiyor.

Türkiye’de şu an sigortacılık sektöründeki dijitalleşme çabaları son yıllarda hızla artmakta olsa da online sigorta satın alma pazarında daha gidilecek çok yol olduğunu düşünüyoruz. Toplam sigorta pazarının içinde online satış kanallarının payı sadece yüzde 1 civarında. Bu oran örneğin İngiltere’de yüzde 50’lik bir paya ulaşmış durumda. Bu bizim için önümüzde ne kadar büyük bir potansiyel olduğunun bir göstergesi. Sektörü büyütmeye ve geliştirmeye destek olan bir marka olarak bu alanda öncü şirketlerden biri olmak istiyoruz.

Covid 19 salgını nedeniyle değişen/değişecek tüketici davranışları sigorta sektörünü nasıl etkileyecek sizce?

Tüketici davranışları, pandemi sonrası pek çok sektörde oldukça değişti. Özellikle sokağa çıkma yasakları nedeniyle getirilen kısıtlamalarla online alışveriş ve e-ticaret siteleri büyük ilgi görürken bu sektörlerdeki satış rakamları da paralel olarak oldukça arttı. Elbette pandemi sonrasında bazı yeni tüketici alışkanlıkları da oluşacak. Bu dönemi aslında yeni normal olarak tanımlayabiliriz. Temassız, güvenli ve hızlı bir yöntem olan online alışverişin yeni normal dediğimiz dönemde yine konvansiyonel yönteme göre daha çok tercih edileceğini öngörüyoruz. Aslında pandemi bir katalizör etkisi yaratarak tüketicinin online dünyaya daha hızlı adapte olmasını sağladı diyebiliriz.

Bunu özellikle bireysel müşteri taleplerindeki değişimle görmeye başladık. Örneğin tamamlayıcı sağlık ürününe ilgi önemli ölçüde arttı, poliçe teminatlarında olan ama ülkemizde pek kullanılmayan online muayeneler tercih edilmeye başlandı, daha öncesinde bana bir şey olmaz diyen birçok kişi tamamlayıcı sağlık sigortası içeriğini ve fiyatlarını öğrenmek için başvurularda bulundu. Pandemi dönemi boyunca yapılan taksit sayısındaki artışlar, tahsilat tarafındaki vade erteleme, kapsamda olmamasına rağmen ödeneceği açıklanan Covid-19 kaynaklı sağlık ödemeleri, insanların sigortaya bakış açısını değiştirerek, sektöre olan güvenini arttırdı. Bu noktada sigortacılığın da yakın gelecekte dijitalleşme başlığı altında büyüyeceğini ve bu konuda öncü markaların da kazanacağını öngörüyoruz. Dijital dönüşüm, tüm dünyada ve her sektörde olduğu gibi sigorta sektöründe de ayak uydurulması gereken önemli bir trend olmaya devam ediyor. Biz sigortaladım.com olarak dijitalleşmeyi ve saniyeler içerisinde online teklif alıp satın alabilmeyi, uçtan uca müşteri deneyimlerini süreçlerimizde kullanıyoruz ve altyapılarımızda da tüm dijital yeniliklerle entegre olarak çalışıyoruz. Tüm bu süreçlerde her zaman ana amacımız daha iyi bir müşteri deneyimini sağlamak.

Sigortaladım.com’un satış/üretim/büyüme/piyasa payı hedefleri

Sigortaladım.com’un kuruluşunun 4. yılında, yeni kurumsal kimliğimiz ve web sitemizle hedefimiz Türkiye’nin ilk akla gelen dijital sigorta platformu olmak. Bu noktada çok doğru bir zamanda, önemli bir altyapı yatırımı yaptık. Türkiye’nin genç nüfusunun ülkedeki sigortacılık anlayışını kısa zamanda değiştireceğine ve sektörün dijitalleşme hızının ivmeleneceğine inanıyoruz. Hedefimiz 2020 yılında bilinilirliğimiz arttırarak, pazarda güçlü bir oyuncu haline gelmek. Bunu gerçekleştirirken de bir diğer hedefimiz gerek kurumsal gerekse de bireysel müşterilerimize sadece klasik sigorta ürünleri ile değil yeni normal dediğimiz dönemin müşteri ihtiyaçlarına yönelik yenilikçi ürünlerle farklı bir sigorta deneyimi sunmak.