Gaenor Jones: Çalışanların kişisel gelişimleri için en ideal adres Chartered Insurance Institute

Şubat sayımız için dünyadaki en saygın sigorta eğitim kurumu Chartered Insurance Institute ile görüştük. Sorularımızı yanıtlayan Ortadoğu Bölge Direktörü Gaenor Jones, COVID-19 pandemisinin birçok sektörde uyum sağlama ve çabuk reaksiyon gösterebilme yeteneğinin altını çizdiğini söyleyerek, “Dış etkenlerin planlamalarımız dışında gerçekleştirdiği olayların çok dramatik etkileri olabileceğine dair yeni bir farkındalık ortaya çıktı. Bu nedenle, müşterilerin değişen ihtiyaçlarına uyum sağlayabilmek için dünyadaki en son gelişme ve ürünlerden haberdar olunması gerekiyor. Bunun tek yolunun, sürekli öğrenerek ve gerekli vasıfları kazanarak kurumlara ve bireylere sunulan ürün ve hizmetlerin her zaman bilgiye dayalı, uygun ve güncel olmasını sağlamak olduğunu savunuyoruz” dedi.

 

Türkiye sigorta sektörüne de verecekleri eğitimlerle katkı sağlamak istediklerini belirten Jones, “Çalışanlarının kişisel gelişimlerini teşvik etmek ve desteklemek isteyen sektör şirketleri için CII gibi saygın, global ve profesyonel bir kuruluştan kolaylıkla alabilecekleri uygun eğitimlerden daha iyi bir yöntem olmadığını düşünüyoruz” şeklinde konuştu.

Bayan Jones, Chartered Insurance Institute hakkında bize vereceğiniz bilgilerle başlayalım isterseniz…

Chartered Insurance Institute (CII), sigorta sektörü ve finansal planlama alanına yönelik kamuoyu güvenini artırmayı amaçlayan bir meslek kuruluşu. Sloganımız; Standartlar, Profesyonellik ve Güven. Profesyonel standartların gücüne olan güveni artırma iddiamızı somutlaştıranlarsa yetkinlik, dürüstlük ve müşteriye gerekli özeni göstermemiz. Bu taahhüdü, uygun eğitim programları, içgörüye dayanan bir liderlik ve üyelerimizin Enstitüye olan bağlılığı sayesinde gerçekleştiriyoruz. 125 bin üyemiz yüksek meslekî standartlara bağlı kalarak kariyerlerindeki gelişimi sürdürüyor ve yayınlamış olduğumuz etik kuralları uyguluyor.

1873 yılında İngiltere’de kurulan CII’ın sahip olduğu kraliyet imtiyaznamesi, bize kamuoyunun güvenini hak etmek gibi bir sorumluluk getiriyor. Enstitümüzün İngiltere Kraliçesi Elizabeth’in himayesinde olması da etik ilkelere bağlı, ulusal alanda kabul gören bir kuruluş olduğumuzu gösteren bir başka özelliğimiz.

Kurumunuzun ağırlığını ve saygınlığını aktardıktan sonra, Türkiye’de bir sigorta şirketinin çalışanlarının neden CII eğitimleri alması gerektiğini de özetleyebilir misiniz? 

Çalışanlarının kişisel gelişimlerini teşvik etmek ve desteklemek isteyen sektör şirketleri için CII gibi saygın, global ve profesyonel bir kuruluştan kolaylıkla alabilecekleri uygun eğitimlerden daha iyi bir yöntem olmadığını düşünüyoruz. Bu tür bir destek sayesinde, işverenler, çalışanlarının sadakat ve bağlılığını kazanma yolunda önemli bir adım atmış oluyor. Ancak bununla da kalmıyor ve müşteri ve paydaşlarına da çalışanlarının sahip olduğu derin bilgilerin yanı sıra profesyonel standartlara ve etik kurallara bağlılıklarını sunabiliyor.

Çalışanlar açısından bakıldığındaysa, CII eğitimlerini almış olmak, aynı işleri yapan diğer profesyoneller arasında fark yaratmalarını ve tercih edilme şanslarının artmasını sağlıyor. CII’ın eğitimli bir üyesi olmaktan gelen sıfatların kullanılması müşterilerin gözünde, en iyi hizmet ve tavsiyeleri verebilecek bilgi ve becerilere sahip, itibarlı ve güvenilir bir profesyonelle karşı karşıya olduklarının açık bir göstergesi oluyor. Tüketicinin bakış açısından bunun yararıysa, danışmanlık yapmak için yeterli bilgi seviyesine sahip olmayan bir kişiden değil, bu iş için eğitilmiş bir sigorta profesyonelinden danışmanlık aldıklarını bilmenin getirdiği tam bir iç rahatlığı oluyor. Bu, aynı zamanda danışmanlık alanına olan güveni de artırıyor.

Dünya genelinde 125 bin üyeniz olduğunu söylediniz. CII’a üye olmak ne anlama geliyor ve ne tür getirileri bulunuyor?

Sigorta ve finansal planlama sektöründeki profesyoneller, yıllık küçük bir ücret karşılığında CII üyesi olabiliyor. Böylece bilgi, beceri ve yetkinliklerini artırmaya yönelik birçok meslekî gelişim desteğinden yararlanabiliyorlar. Bu amaçla düzenli olarak gerçekleştirilen etkinlik ve webinar’larla web sitemiz üzerinden içgörü ve bilgiler sunuluyor. Bunun yanı sıra yine düzenli iletilerle üyelerimizin sektörle ilgili çeşitli konu ve başlıklardaki bilgileri güncelleniyor. Sadece CII üyeleri, isimlerinin yanında eğitimden kaynaklanan sıfatlarını kullanarak bilgilerini gösterebiliyor ve piyasadaki rekabet içinde ön plana çıkabiliyor.

Enstitünün kaç ülkede temsilcisi var?

Finansal planlama ve sigorta sektörünün bulunduğu hemen hemen her ülkede CII üyeliği ve eğitimlerine erişim bulunuyor. Dünyanın en eski meslekî kuruluşlarından biri olarak her kıtada yüzlerce ülkede ayak izimizi oluşturmuş durumdayız ve her yıl yüzbinlerce kişi eğitimlerimizi alıyor. Londra’daki genel merkezimizin dışında, Dubai, Mumbai ve Hong Kong’da ofislerimiz bulunuyor. ABD, Karaipler, Avrupa ve Afrika bölgelerindeki faaliyetlerimizse İngiltere’den yürütülüyor.

Veri bilimi ve yapay zeka

Eğitimlerimizde sigortacılığın farklı branşlarına yönelik çok geniş kapsamlı ders programları sunuyoruz ve bunların birçoğu da niş pazarlara yönelik oluyor. Eğitimler sonucunda alınan ödül, sertifika, diploma ve ileri diplomalar kariyer yolundaki ilerlemeyi ve başarıyı gösteren temel nitelikleri oluşturuyor. CII, dönüşen bir iş ve ticaret ortamının ihtiyaçlarının yanı sıra değişen tüketici gereksinimlerini de sürekli takip ederek, uygun eğitimleri hazırlıyor. Örneğin, dünya giderek daha da dijitalleşirken, profesyonellerin veri bilimi ve yapay zekanın önemini ve etkilerini anlaması gerekiyor. Bu konuda yakın geçmişte başlattığımız eğitim programı çok popüler oldu. Ayrıca, denizcilik ve Havacılık gibi niş branşlara yönelik eğitimler de veriyoruz.

Eğitim konusunun gelecekte sektör çalışanları için daha da önemli hale geleceğini düşünüyor musunuz?

Kuşkusuz öyle olacak. Sürekli değişimin modern hayatın gerçeği olduğu bir çağda yaşıyoruz. COVID-19 pandemisi birçok sektörde uyum sağlama ve çabuk reaksiyon gösterebilme yeteneğinin gerekliliğine dikkat çekti ve bu durum sigortacılık mesleğini de çok etkiledi. Dış etkenlerin planlama dışında gerçekleştirdiği olayların çok dramatik etkileri olabileceğine dair yeni bir farkındalık ortaya çıktı. Bu nedenle, profesyonellerin, kurum ve bireylerin değişen ihtiyaçlarına uyum sağlayabilmeleri için en son gelişmeler ve ürünlerden haberdar olması gerekiyor. Bunun tek yolunun, sürekli öğrenerek ve gerekli vasıfları kazanarak kurumlara ve bireylere sunulan ürün ve hizmetlerin her zaman bilgiye dayalı, uygun ve güncel olmasını sağlamak olduğunu savunuyoruz.

Ayrıca, dijitalleşme sayesinde eğitim ve sınav işlemleri çok daha kolay yapılabilir hale geldi. Sigorta profesyonelleri, öğrenim sürecini günlük çalışma hayatlarıyla uyumlu bir şekilde yürütebiliyor ve sınavlar da uzaktan gözetim altında yapılabiliyor. Erişimin bu şekilde kolaylaşması da profesyonellerin kariyer yollarında önemli ölçüde ilerlemesini sağlayacak ve çok daha fazla kişiyi gerekli vasıfları edinmeye teşvik edecek.

Peki son olarak Türkiye sigorta pazarını nasıl değerlendiriyorsunuz, onu da öğrenebilir miyiz?

Türkiye’de büyük bir potansiyelin yanı sıra çok yerleşik ve büyüyen bir sektör var. Biz de bu sektörün profesyonellerine kariyer yolculuklarında yardımcı olmak istiyoruz. Böylece profesyonel standartlar yükselecek, tüm sektörün kredibilitesi artacak. Bu, her zamankinden daha önemli, çünkü yasal standartlar yükseliyor ve müşterilerin güvenini kazanmak için şeffaflık ve güvenilirlik gün geçtikçe mutlak bir gereklilik haline geliyor.

Gaenor Jones kimdir?

Chartered Insurance Institute Bölge Direktörü Gaenor Jones bankacılık, finansal hizmetler ve satış alanında İngiltere ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde (BAE) 27 yıllık deneyime sahip. İngiltere vatandaşı olan Jones, 14 yıldır yaşadığı Dubai’de 2018’de Ortadoğu ofisini kurdu ve ekibini oluşturdu. Jones’un sorumlulukları arasında, CII’ın profilini yükseltmek, misyonunu ve temel değerlerini geliştirmek ve böylece finansal planlama ve sigortacılık sektörleri genelinde profesyonel standartları yükseltmek bulunuyor.

Düzenleyici kuruluşlar, üyelik kuruluşları, şirketler, eğitim kurumları, bireyler, bankalar ve devlet kurumları gibi üst düzey paydaşlar arasındaki ilişkileri güçlendirerek sürdürmek de Jones’un görevleri arasında. Jones’un bir görevi de CII eğitim programlarını denetlemek ve Enstitünün meslekî etik kurallarına uyumda paydaşların en iyi seviyelere ulaşmasına yardımcı olmak.

Kariyeri boyunca, önde gelen finans kuruluşlarında üst düzey yöneticilik konumlarında bulunan Jones, İngiltere ve BAE’deki Lloyd’s bankasında Kıdemli Uluslararası Servet Planlama Müdürü, Abu Dhabi Islamic Bank’ta Satış, Yatırım ve Takaful bölüm başkanlığı görevlerinde bulundu. İslamî Bankacılık Sertifikası bulunan Jones, Finansal Planlama diplomasına da sahip.