Sürdürülebilir ekosisteme sigortacılıktan destek

Sürdürülebilirliğin her geçen gün daha da önem kazandığı dünyada müşterilerin tercihlerinin de çevre dostu ürünlere kaydığını söyleyen Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Ali Kaplan, “Bu doğrultuda çevre dostu kimliğiyle hibrit ya da %100 elektrikli yeni modellerin piyasaya sürülmesi, gelecekte elektrikli araçların gündemdeki yerini koruyacağını gösteriyor” dedi. Müşteri tercihlerinin değişmesiyle birlikte çevre ve sürdürülebilirliğe yönelik yatırımların artmasının sigortacılığın da bu ekosisteme uyumlu yeni ürünleri hayata geçirmesini sağladığını belirten Kaplan, “Anadolu Sigorta olarak biz de geleceğe dönük yüzümüz, çevreyi koruma anlayışımız ve sürdürülebilirlik bakış açımızla Elektrikli Araç Sigortası’nı hayata geçirdik” şeklinde konuştu.

Sigorta Dünyası’nın 730’uncu sayısının konuğu olan Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Ali Kaplan, teknolojik gelişmelerin katkısıyla sektörün sigortalıları veri temelli yaklaşımlarla daha iyi tanıyacağını ve bireysel risk değerlendirmelerini daha sağlıklı yapacağını da sözlerine ekledi.

 

Ali Bey “hasar” sigortacılığın en önemli konu başlıklarından biri. Son yıllarda sigortacılıkta hasar bakımından neler yaşandığını özetleyebilir misiniz?

Bilindiği gibi, 2020 yılında pandemiyle birlikte yaşanan kapanmalar sebebiyle trafik kazaları oldukça azaldı. Dolayısıyla kasko ve trafik sigortalarında ihbarlarda düşüş yaşandı. Ancak, normalleşmeyle birlikte, özellikle geçtiğimiz yılın ortalarından itibaren trafik kazalarında ciddi artış yaşanmaya başladı. Bir de şu gelişmenin de altını çizmekte fayda var: COVID-19’un yüksek bulaşma riski nedeniyle 2021 yılında toplu taşıma yerine özel araç kullanımının daha çok tercih edilmesi, kazalarda geçmiş yıllara göre daha büyük oranda artış yaşanmasına neden oldu.

Hasar maliyetleri üzerindeki bir başka baskı da döviz kurlarındaki artıştan geldi. 2021 yılının başından itibaren yükselen döviz kurları, yedek parça ve onarım maliyetlerinin artmasına sebep oldu. Yedek parça maliyetlerindeki artışlar yüzde 75 seviyesine gelirken, araç rayiçleri ise yüzde 80’leri aşan oranlarda arttı. Diğer taraftan asgari ücret artışı ve mevzuattaki belirsizlikler dolayısıyla artan hukuk masraf ve maliyetleri, trafik sigortalarında ödenen tazminatlar üzerindeki baskıyı artırdı. Trafik sigortalarında değer kaybı, kasko sigortalarında ise tam hasar dosya maliyetleri en yüksek artışın yaşandığı alanlar olarak gözlendi.

Oto sigortalarında Anadolu Sigorta olarak 2020 yılında toplamda 2,3 milyar liralık ödeme yaparken, 2021 yılında bu rakam yüzde 51 civarında artışla 3,5 milyar liraya yükseldi. Oto branşındaki ihbar adetleri de önceki yıla göre yüzde 21 civarında arttı.

Son yıllarda dijital imkanların da gelişmesiyle sigorta ürünlerinde, özellikle kaskoda farklı özelliklere sahip ürünler gelişiyor sektörde. Anadolu Sigorta neler yapıyor bu konuda?

Anadolu Sigorta olarak, aracını kasko sigortasıyla güvence altına almak isteyenlere özel yenilikçi hizmetlerle, her bütçeye uygun alternatifler sunmaya devam ediyoruz. Örneğin, Birleşik Kasko Sigortası ile araç sahiplerinin ihtiyaç duyabileceği tüm teminatlarla tam güvence sağlıyoruz, Elektrikli Araç Sigortasıyla ise elektrikli/hibrit araçları koruma altına alarak, sürdürülebilir ve çevreye duyarlı bir dünya için de katma değer yaratıyoruz.

Birleşik Kasko Sigortası araçların çalınması, yanması ya da hasara uğraması gibi risklere karşı teminatlar sunarken, ihtiyaca ve bütçeye uygun ek teminatlarla kasko sigortasının kapsamını genişletme imkânı da sağlıyor. Birleşik Kasko Sigortası kapsamında, hasarsızlık indirimi koruma ve cam hasarı koruma ek teminatlarından mini onarım hizmetine, çok sayıda anlaşmalı servis istasyonu seçeneğinden 7 gün 24 saat hizmet sağlayan asistans yardımlarına kadar birçok ayrıcalık sunuluyor. Kullanım tipi hususi otomobil ve kamyonet panel/glass van olan elektrikli/hibrit araçlar için düzenlenen Elektrikli Araç Sigortası kapsamında ise elektrik motorlu araç klozu ile aracın bataryası teminat altına alınıyor.

“Kaskoyu ilk bizden yaptıran 0 araca ayrıcalık”

Anadolu Sigorta kasko poliçesinin öne çıkan özelliklerinden de bahsedebilirim isterseniz. Örneğin, sınırsız ihtiyari mali mesuliyet teminatıyla kaza durumunda karşı tarafa verilen maddi hasarların karşılanabilmesi için limitsiz güvence sağlanıyor. Cam Hasarı Koruma teminatıyla poliçe dönemi içinde bir adet orijinal cam değişimi muafiyetsiz ve hasarsızlık indirimi etkilenmeden yapılıyor. Son model sıfır aracına ilk kez Anadolu Sigorta’dan kasko sigortası yaptıran sigortalımızın bu aracı, sigorta süresinin ilk bir yıllık süresi içinde çalınır ya da pert olursa aynı marka/model/model yılında aracın anahtar teslim sıfır km satış fiyatı üzerinden ödeme yapılıyor.

Anadolu Mini Onarım Hizmeti ile, araçlarda poliçenin geçerli olduğu süre boyunca oluşabilecek küçük ölçekli hasarları, belirli limitler dahilinde hasarsızlık indirimi etkilenmeden ve sigortalımızdan herhangi bir ücret talep etmeden gideriyoruz. Sigortalılarımız poliçelerine ek prim ile Tam Bakım Teminatı ekleyerek, boya yüzeyi temizleme ve parlatma, araç check-up ve ekspres motor temizleme hizmetlerinden bir defaya mahsus ücretsiz yararlanabiliyor.

Araç kapıdan alınıp kapıya bırakılıyor

Ayrıca, kasko teminatı kapsamında bir hasar meydana geldiğinde, hasarlı aracı İstanbul, Ankara ve İzmir ili içinde diledikleri adresten vale ile teslim alıp anlaşmalı servislerimize götürdükten sonra onarılmasını sağlayıp sigortalımıza teslim ediyoruz.

Araçtaki küçük dostlara da koruma

Anadolu Sigorta’da kasko poliçesi bulunanlar, mobil uygulama Sigortam Cepte’yi kullanarak poliçelerinin teminat, ödeme gibi detaylarını görüntüleyebiliyor, poliçelerini inceleyebiliyor ve pek çok asistans hizmetini tek tıkla talep edebiliyor. Kasko sigortası poliçesi kapsamında ayrıca, aracın içinde bulunan kedi ve köpeklerin kaza nedeniyle oluşabilecek tedavi masrafları da teminat altına alınıyor.

Ali Bey bir de kasko yenilemelerinde bazı durumlarda müşteriler yüksek fiyat artışıyla karşılaşıp sigortadan uzaklaşabiliyorlar. Müşterinin ne yapması gerekir yüksek fiyat artışıyla karşılaşmamak için?

Evet, sizin de söylediğiniz gibi, yenilemelerde yüksek fiyat artışları söz konusu olabiliyor. Hatta bazı kasko poliçesi sahipleri, poliçe yenileme döneminde yüksek sigorta primleriyle karşılaşmamak ve hasarsızlık indirimlerini kaybetmemek için küçük kazalar sonrasında hasar masraflarını genellikle kendileri karşılıyor. Bu durumlarda müşterimizin mağdur olmaması için hazırladığımız “Kaskoda Hasarsızlığı Etkilemeyen Yetkili Servis” uygulamamız, anlaşmalı yetkili servisleri kullanan sigortalıların kaza sonrası araç hasar masraflarına çözüm getiriyor. Bu hizmetimizle, kasko sigortası olanlar, Anadolu Sigorta’nın önerdiği anlaşmalı oto servislerinden kaskodaki hasarsızlıkları bozulmadan onarım hizmeti alabiliyor.

Peki bu hizmetin bir limiti vardır değil mi? Her hasar yapan kaskosu bozulmadan yetkili servisten onarım hizmeti alamıyordur herhalde…

Elbette bir limit var. Kasko poliçesi kapsamında sigortalılarımıza anlaşmalı yetkili servislerde 5 bin liranın üzerinde bir kereye mahsus olmak üzere hasarsızlık bozulmadan kısmi hasar onarım hizmeti sunuyoruz. Yıllık poliçe yenilemesinde de ilave bir hasar çıkmaması şartıyla, hasarsızlık kademesini etkilemeden bir üst kademeden indirim hakkına sahip olma fırsatı tanıyoruz.

Araç kullanıcıları herhangi bir hasar durumunda genellikle bilmedikleri veya tanıdıklarının önerdiği oto servislerini tercih ediyor. Anadolu Sigorta ise ‘Hasarsızlığı Etkilemeyen Yetkili Servis’ uygulamasıyla, sigortalılarını kaskolarının bozulması endişesinden kurtararak, yıllık poliçe yenileme dönemlerinde yüksek sigorta primleriyle karşılaşmalarını önlüyor.

Bu yüzden kasko sahibi sigortalılarımızın anlaşmalı yetkili servisleri tercih etmelerini tavsiye ediyoruz. Ek bir ücret ödemeden, kasko hasarsızlık indiriminden yararlanmaya devam ederek anlaşmalı servislerde aracını tamir ettirebilen sigortalılarımıza bu uygulamamızla Anadolu Sigortalı olmanın ayrıcalığını bir kez daha yaşatıyoruz.

Son olarak, yenilikçi ürün ve hizmetlerimiz ile her zaman müşterilerimizin yanında olmaya devam edeceğimizi de söyleyebilirim.

2022 ve orta vadeli gelecekte sigortacılıkta oto branşında neler bekliyorsunuz? Dijital gelişmelerin oto sigortacılığına hangi açılardan faydası olur?

Gelecek dönemlerde araç sigortalarının sektördeki güçlü konumunu sürdüreceğini düşünüyoruz.  Dijital dönüşümün de etkisiyle ürün çeşitliliğinin artması ve hizmet süreçlerinin farklılaşması, gelecekte yoğun bir şekilde konuşacağımız konular arasında yer alacak. Teknolojik gelişmeler neticesinde sigorta şirketleri ürünlerini çağa uygun bir şekilde destekleyecek yeni ürünleri hayata geçirmek üzere çalışmalarına başladılar.

Trafik sigortalarında sektörün uzun bir süredir üzerinde çalışmaya devam ettiği bazı mevzuat değişiklikleri ile Doğrudan Tazmin Sistemi ve Kişi Temelli Sigorta gibi yenilikçi uygulamaların daha fazla gündemde olmasını bekliyoruz. Teknolojik gelişmelerin olumlu katkısı ile sektör olarak sigortalılarımızı veri temelli yaklaşımlarla daha iyi tanımaya başladığımızda, bireysel risk değerlendirmelerini daha sağlıklı yapacağız.

Elektrikli araçların gelişimi sigortacılığı nasıl etkiler?

Sürdürülebilirliğin her geçen gün daha da önem kazandığı hızla değişen dünyamızda müşterilerin tercihleri de her alanda çevre dostu ürünlere kayıyor. Bu doğrultuda elektrikli araçlar da çevre dostu kimliği ile sektörün önemli oyuncuları olma yolunda ilerliyor. Araç üreticilerinin hibrit ya da %100 elektrikli araç yatırımlarını artırması ve buna yönelik yeni modellerin piyasaya sürülmesi, gelecekte elektrikli araçların gündemdeki yerini koruyacağını gösteriyor. Hem müşteri tercihlerinin değişmesi hem de çevreye ve sürdürülebilirliğe verilen önem, bu yöndeki yatırımların artmasını ve sigortacılığın da bu ekosisteme uyumlu yeni ürünler hayata geçirmesini sağladı. Bu gelişmeler doğrultusunda Anadolu Sigorta olarak biz de geleceğe dönük yüzümüz, çevreyi koruma anlayışımız ve sürdürülebilirlik bakış açımızla Elektrikli Araç Sigortası’nı hayata geçirdik.

Hasar yönetiminde belirleyici unsurlar

Trafik ve kasko sigortası bedeni hasar dosyalarında arabuluculuğun maliyetleri düşürmede önemli bir payı olduğu görülüyor. Arabuluculuk sayesinde 2021 yılında şirketimizde hukuk, tazminat ve masraflarının toplam ödemeler içindeki payının azalmaya, hasar kalemi sayılarının ise artmaya başladığını görüyoruz.

Maddi hasar maliyetlerinin yönetimi için araçların anlaşmalı servislere yönlendirilmesi, parça onarımının teknik olarak mümkün olduğu tüm hallerde parça değişimi yerine onarımın tercih edilmesi çok önemli. Bunun yanında, özellikli onarım becerilerine sahip hizmet ağının genişletilmesi, veriye dayalı hasar yönetim anlayışıyla şekillenmiş performans yönetimiyle saha denetimi ve suiistimalle mücadele başlıklarında atılacak adımların da hasar maliyetlerinin yönetiminde belirleyici etkiye sahip olacağını söyleyebiliriz.