Tüketicinin sigorta beklentisi: Doğru kapsam, geniş teminat, güvenilir şirket

Ray Sigorta, günümüzün müşteri ihtiyaçlarını daha iyi anlamak için kasko ve konut sigortası sahipleriyle bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırma sonucunda elde ettiği veriler, sigorta seçiminde ürün içeriğinin daha da önem kazandığını gösteriyor. “Dönemsel olarak gerçekleştirdiğimiz anket çalışmalarımızdan elde ettiğimiz veriler bize her zaman yol gösterici oluyor” diyen Ray Sigorta CEO’su Koray Erdoğan, anket sonuçlarıyla ilgili değerlendirmelerini paylaştı: “Anketimizin ortaya çıkardığı en önemli noktalardan biri, sigorta ürünlerinde tüketici tercihlerinin kapsam ve teminata doğru yöneldiği. Katılımcıların yüzde 34’ü yeni bir sigorta ürünü alırken doğru kapsam ve geniş teminatlara baktığını belirtti. Bir diğer kriterse sigorta şirketlerinin güvenilirliği oldu. Anketimizi cevaplayan sigortalıların yüzde 32’si firmanın güvenilirliğini göz önüne aldıklarını söyledi.”

Z kuşağı kolay ve hızlı ürün istiyor

Ray Sigorta’nın gerçekleştirdiği ankete katılanlardan pandemi yaşanmadan önce sigorta seçimlerinde daha farklı kriterleri baz aldıklarını söyleyenlerden yüzde 43’ü sürece daha önceden sadece maliyet odaklı yaklaştıklarını belirtti. Ray Sigorta CEO’su Koray Erdoğan görüşlerine şöyle devam etti: “Kuşaklar arası farklılıklar da sigorta seçimlerini etkileyen önemli bir faktör olarak karşımıza çıkıyor. Önümüzdeki yıllarda Y ve Z kuşaklarının işgücünün yüzde 75’ini oluşturacağını düşünürsek, yeni nesle yönelik sigorta ürünlerini geliştirmemiz gerekiyor. Teknolojinin içine doğan bu neslin kolay ve hızlı ürün beklentisi olacak. Önerilen teminatların kişiye özel bir şekilde doğru kapsamla doğru müşteriye ulaşması büyük önem taşıyor. Aslında anketimizden çıkan sonuçlar, yani ürün kapsam ve teminatlarının seçimde büyük bir önem taşıması da bunun bir işareti.”

Gerçekleştirdikleri ankette katılımcılara kritik bir soru yönelterek, sigortanın ekonomik kriz dönemlerinde mi yoksa refah dönemlerinde mi tercih edildiğini değerlendiren Ray Sigorta’nın ulaştığı sonuç ise çarpıcı. Katılımcılar ekonomik kriz dönemlerinde en az refah dönemlerinde olduğu kadar sigorta güvencesine ihtiyaç duyduğunu belirtiyor. Ray Sigorta CEO’su Koray Erdoğan “Ülkemizde sigortanın maalesef hep negatif bir algısı oldu. İhtiyaç duyulana kadar, yani kendimize, sevdiklerimize ya da varlıklarımıza bir zarar gelene kadar değerini anlayamadığımız bir sektörde faaliyet gösteriyoruz. Özellikle kriz dönemlerinde varlıklarımızı korumak adına sigorta yaptırmayı unutmamamız gerekiyor. Biz Ray Sigorta olarak, tüketicilerin hem cebine uygun hem de ihtiyaçlarını tam olarak karşılayan ürünler geliştirmeye devam edeceğiz” dedi.