Avrupalı sigortacılar Çin’de hızlı yol alıyor

RBC Capital Markets analistlerine göre, Avrupalı ​​re / sigortacılar, 2019’da Çin pazarını açmaya yönelik düzenlemelerin ardından Çin’de “önemli ilerleme” kaydetti. Bu ilerleme büyük ölçüde pandemi nedeniyle göz ardı edilmiş olsa da, RBC, AXA ve Allianz dahil olmak üzere birçok sigortacının Çin’deki erken fırsatları yakalamak için harekete geçtiğinin altını çizdi.

Çin şu anda küresel olarak ikinci en büyük sigorta pazarı ve önümüzdeki on yılda küresel sigorta büyümesinin temel itici gücü olarak görülüyor.

Yeni bir raporda Çin’in küresel sigorta pazarındaki payının 2009’dan 2019’a kadar yalnızca on yılda iki katından fazla artarak diğer tüm büyük pazarları geride bıraktığını gözlemleniyor. Buna karşılık başlıca gelişmiş sigorta pazarlarının (Kuzey Amerika, Batı Avrupa ve Japonya) payı 11 puan azaldı.

Çin sigorta pazarı, son on yılda art arda büyüme kaydetti ve pazar genel olarak 2014’ten 2019’a% 13’lük bir yıllık büyüme oranına ulaştı.

Ancak, uzun vadeli büyümenin itici güçleri var olmuş ve var olmaya devam ederken, yabancı sigortacılar için büyüme yakın zamana kadar düzenleme ile ertelendi. Yabancı sigortacıların pazara erişimini kolaylaştırmak için 2019’dan bu yana bir dizi reform açıklandı ve daha fazla genişleme isteği yakın zamanda Çin’in 14. Beş Yıllık Planı ve 2021 “İki Oturum” da tekrarlandı. Özellikle ülkenin düzenleyicisi sağlık primlerinin 2025 yılına kadar iki katından fazla 290 milyar dolara çıkmasını bekliyor.

Batı’nın tersine, sağlık sigortası, ulusal sağlık sisteminin bıraktığı koruma boşluğunu doldurmaya ihtiyaç duyulduğundan ve COVID tarafından talep daha da arttığından, ulusal sağlık hizmetleri stratejisi için çok önemli görülüyor.

RBC, gelecekte yabancı sigortacıların büyük Çinli sigortacıların ölçeğine ve pazar payına ulaşmasını beklemiyor, bunun yerine daha fazla yabancı sermaye karşılandıkça ulusal pazarın gelişmesine yardımcı olmasını bekliyor.

RBC’den yapılan açıklamada, “Çin sigorta piyasasına büyük Çinli sigortacılar hakim ve bunun gelecekte değişeceğini düşünmüyoruz. Ancak, yabancı sigortacıların Çin’de büyümesinin amacının, Çinli sigortacılarla pazar payı konusunda agresif bir şekilde karşı karşıya gelmek olmadığına inanıyoruz. Yabancı sermayeye daha açık bir pazarda, yabancı sigortacılar için mantıklı stratejinin, rekabet avantajı olarak ürün farklılaştırması ile Çin sigorta pazarının bir sonraki aşamaya geçmesine yardımcı olmak olduğuna inanıyoruz.” denildi.