Sigorta sektörünün geleceğini etkileyen beş trend…

PricewaterhouseCoopers (PwC), ‘Sigorta 2025 ve Ötesi’ analizinde sigorta sektörünün 2025 yılına ışık tutacak dikkat çeken bir çalışmaya imza attı.  Analize göre, sigortacılar geleceği yeniden değerlendirmek ve dünyadaki yerlerini yeniden oluşturmak için kazandıkları ivmeyi kullanmalı. Beklentiler gelişirken ve sektör değişirken, sigortacıların sektöre yönelik cesur bir vizyona katkıda bulunmaları ve kendi yollarını da seçmeleri gerekecek.

PwC’nin analizi şöyle:

Sigorta sektörü dönüşümden geçti ve sigortacılar COVID-19’un yarattığı zorlukların üstesinden geldiler. Sektör poliçe sahiplerine karşı artan yükümlülüklerini yerine getirdi ve şirketlerde benzeri görülmemiş zorluklarla başa çıktı, müşterileri için canla başla çalıştı ve büyük kriz ortamında varlığının önemini kanıtladı.

Şimdi, sektörün nereye doğru gittiğini,  COVID-19’un makroekonomik etkilerine, ESG konularına ve iş gücüyle ilgili sorunlara değinilmesi için uzun vadede hangi değişimlere ihtiyaç olduğunu değerlendirmenin vakti geldi. Pazardaki bazı oyuncular uzun vadeli stratejilerini baştan düşünüyorlar çünkü güven ve sosyal duyarlılık konuları sektörde her zamankinden daha büyük bir rol oynuyor. Bulgularımıza göre sektörü etkileyecek beş trend, sigortacıların stratejilerini yeniden tasarlarken akıllarında tutmaları gereken beş zorunluluğu öne çıkarıyor.

Geleneksel olarak riskten kaçınan, yavaş değişen bu sektör için heyecanlı ve zorluklarla dolu bir süreç. Bugün sigortacılar ulaştıkları hızın meyvesini alarak geleceği yeniden değerlendirmeliler ve dünyadaki konumlarını yeniden tasarlamalılar.

Şirketinizi yeniden tasarlamanın esnek yolları

Sigorta sektörü oyuncularının büyümenin bir sonraki aşamasına geçerken dikkat etmesi gereken birbirine bağlı ve birbirini güçlendiren 5 stratejik zorunluluğu tespit ettik.

Dijitalleşerek harekete geçin

  • Dijital ekosistemler kullanın.
  • Eşsiz müşteri bilgisi inşa edin.
  • Dijital dünyanın taleplerine cevap veren ürün ve hizmetler üretin.
  • Dağıtımınızı değiştirin.
  • Değer zincirini dijital hizmetler seti olarak yeniden planlayın.
  • Dijital düşünüşü benimseyin.

Beklentiler gelişirken ve sektör değişirken, sigortacıların sektöre yönelik cesur bir vizyona katkıda bulunmaları ve kendi yollarını da seçmeleri gerekecek. Seçtikleri yoldan bağımsız olarak, stratejisini sosyal misyona bağlayan, ortaya çıkan müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde iş modelini dönüştüren ve çevik, teknolojiyle desteklenen bir kuruluş geliştiren sigortacılar rekabette eşsiz avantajlar elde edecek.

Amaç, güven ve dönüşüme odaklanan sektörün önümüzdeki yıllardaki gelişimi, sigorta ekosistemindeki tüm oyuncular için önemli olacaktır.