Uğur Gülen’in kaleminden: Metaverse sigorta sektörünü nasıl etkileyecek?

Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, “Dijital kasları güçlü olan, metaverse’in sunacağı yeni ortamlara uyum sağlayanlar geleceğin şirketleri olacak görünüyor.” dedi.
Uğur Gülen, linkedin hesabından yayınladığı “Metaverse sigorta sektörünü nasıl etkileyecek?” başlıklı yazısında şu ifadelere yer verdi:

 

Son dönemde üzerinde en çok konuşulan teknolojilerden biri #metaverse. Birçok teknoloji uzmanı tarafından Web 3.0’ın geleceği olarak adlandırılan metaverse’ü Mark Zuckerberg “Ekrana bakmak yerine içine girebileceğiniz bir sanal ortam” diye tanımlıyor. Artırılmış gerçeklik gözlükleri, akıllı telefon uygulamaları veya diğer cihazları kullanılarak girilen bu dünyada; sosyalleşmek, çalışmak, eğlenmek ve birbirine bağlı sonsuz sanal topluluklar yaratmak mümkün.

Yavaş yavaş ticaret de metaverse’e taşınıyor ve burası markalar için yeni deneyimler yaratmanın adresi haline geliyor. Her sektör ve şirket bu dünyada nasıl konumlanacağını planlıyor. Tabi sigorta sektörü de bu çığır acıcı teknolojinin işini nasıl dönüştüreceğini düşünüyor. Accenture’ın Sigorta Teknolojisi Vizyonu 2022 raporu bu bakımdan son dönemde dikkatimi çeken önemli çalışmalardan biri oldu.[1] Rapor, metaverse alanında yapılan yeniliklerin sigorta sektörünün geleceğinde nasıl bir rol oynayacağını sorguluyor.

Bu sorgulamanın sonuçları gerçekten ilginç ve heyecan verici. Öncelikle teknoloji ve yaratıcılıkla etkinleştirilen, insani ve sosyal normlarla desteklenen metaverse, sigorta sektörü için heyecan verici yeni ürünler, deneyimler ve iş modellerinin yaratılmasını sağlayacak. Sigorta şirketlerinin müşterilerle, çalışanlarla ve iş ortaklarıyla etkileşim kurma şekillerini değiştirecek. Bu değişiklikler ürün ve hizmet tasarımından işin yönetimine kadar her alanı etkileyecek. Metaverse 5 ila 10 yıl içinde sigortacılıkta iş yapma tarzının tüm boyutlarıyla yeniden şekillenmesinde önemli bir rol oynayacak gibi görünüyor. Her şey dönüşürken, bu dönüşüme ayak uydurmak üzere çalışanları eğitmek ve yeni beceriler kazandırmak için artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik kullanılacak. Metaverse olgunlaştıkça daha fazla sayıda şirketin eğitimi bu alana kaydırdığına tanıklık edeceğiz. Bu noktada erken hareket edenler avantaj elde edecek.

Yeni gelir yaratmak anlamında da metaverse etkin olacak. Bu evrene özgü riskleri azaltmaktan #blockchain tabanlı tokenlerin ve #NFT’ler gibi dijital varlıkların sigortalanmasına kadar bir dizi yeni fırsat birçok alanda yeni gelir kalemleri yaratıyor. Fiziksel ve dijital dünyayı birleştiren metaverse, sigorta şirketlerinin müşterileriyle etkileşimlerini daha da kişiselleştirmelerini sağlayacak.

Burada sektörün geleceğini şekillendiren dört trend öne çıkıyor. Yazıda bu trendler şöyle adlandırılıyor: WebMe, Programlanabilir Dünya, Gerçek Olmayan ve İmkansızı Hesaplamak. “WebMe” kapsamında Web3 ile metaverse birleşiyor. Böylece bir yerden diğerine hareket etmenin bir odadan diğerine yürümek kadar basit olacağı kalıcı bir üç boyutlu çalışma alanı yaratılacak. Bu üç boyutlu alanlar birlikte çalışmayı kolaylaştıran, deneyimi geliştiren ortamlar sunacak. Müşteri verileri farklı platformlarda kullanılabilir hale gelecek ve iş süreçlerine olumlu katkı yapacak.

“Programlanabilir Dünya”, kişiselleştirilmiş bir gezegen olarak tanımlanıyor. Teknoloji ilerledikçe 5G, artırılmış gerçeklik, otomobil sensörleri gibi teknolojilerle sanal ortam fiziksel dünyanın dokusuna karışıyor. Bu ortamlar yalnızca insanların bu iki dünya ile, yani sanal ve fiziksel dünyalarla nasıl ilişki kurduklarını yeniden şekillendirmekle kalmayacak, aynı zamanda bu ortamda inşa edilen her şey, insanların bunları algılamaları ve etkileşimleri ve sahip oldukları kontrol yeniden tanımlanacak. Sigortacıların ve müşterilerin fiziksel dünya ile etkileşimleri değişecek.

Günümüzde gerçekle yalanın birbirine karıştığı dijital dünya kötü niyetli oyuncular için birçok saldırı alanı yaratıyor, siber suçlar artıyor. Sigorta şirketleri yapay zekâ yardımıyla bu riski düşürebilecek. “Gerçek Olmayan” trendi de buna vurgu yapıyor. Bu kapsamda yapay zekânın derlediği veriler gerçekliği yeterince yansıtıyor. Gerçek ile gerçek olmayan arasındaki fark azalırken işletmelerin gerçek olmayan dünyaya karşı kendilerini hazırlamaları ve özellikle verilerin kaynağını doğrulamak önem kazanıyor.

Son olarak “İmkansızı Hesaplamak” trendiyle klasik bilgi işlem çözümlerinin ötesine geçen yeni nesil makinelerin işletmelere sağladığı avantajlara dikkat çekiliyor. Kuantum bilgisayarlar veya biyolojik modellerden ilham alarak bilgi işlem çözümleri sunan makineler gibi yeni teknolojiler şirketlerin zorlu sorunları daha verimli bir şekilde çözmesine yardımcı olacak.

Tıpkı internetin ilk yıllarında olduğu gibi metaverse’in bu aşamasında da sigorta sektörü olarak farklı bir geleceğe doğru hızla ilerliyoruz. Hem tüketici beklenti ve ihtiyaçları hem de iş yapış dinamikleri açısından sektör dönüşürken bu dönüşüme yanıt verebilecek yeni düşünme biçimleri geliştirmek şart. Bunu başaran, dijital kasları güçlü olan, metaverse’in sunacağı yeni ortamlara uyum sağlayanlar geleceğin şirketleri olacak görünüyor.

[1] https://www.accenture.com/us-en/insightsnew/insurance/technology-vision-insurance 

https://newsroom.accenture.com/subjects/metaverse/accenture-technology-vision-2022-metaverse-continuum-redefining-how-the-world-works-operates-and-interacts.htm