Geleceğin sigortacılığı için 6 inovatif trend

Accenture’nin açıkladığı 6 trende göre sigortacılıkta yeni teknolojinin kullanılmasıyla oluşturulacak kişiselleştirilmiş hizmetler öne çıkacak. Sağlıklı yaşam tarzını da içeren bütünsel sağlık, dezavantajlı kesimlerin lehine kapsayıcı sigortacılık ve çevreye duyarlı ürünler yeni trendlerin şifresini oluşturuyor.

Accenture ve Qorus’un düzenlediği inovasyon yarışmasında, bu yıl sigortacılıkla ilgili altı yeni trend ortaya çıktı. Sigorta sektörünün geleceğini şekillendirmekte olan altı temel trend yüzlerce ödül başvurusundan elde edilen veriler analiz edilerek oluşturuluyor. Bu yıl başvurular üretken yapay zeka modeline yüklendi ve model bu girdilerden hareketle ana tema ve trendleri çıkardı. Açıklamaya gere, saatlerce sürebilecek çalışmalar dakikalar içinde tamamlandı. Daha sonra bu altı inovasyon trendi ödül töreni gecesinde kazananlarla paylaşıldı. Dijital müşteri deneyimi, sağlık ve esenlik, gelişmiş analitik ve kişiselleştirme, sürdürülebilirlik, kapsayıcı sigorta ve ekosistem işbirliği başlıklarında toplanan altı trendin sigortacılığın geleceğini şekillendirmesi bekleniyor.

Bu başlıklar özetle aşağıdaki gibi açıklanıyor:

1-Dijital müşteri deneyimi
Sigorta şirketleri, hızla dönüşen dijital ortamda kişiselleştirilmiş bir deneyim sunarak müşterilerle oluşturulacak karşılıklı güvenle, bağlılığı arttırmak açısından benzeri görülmemiş bir fırsat yakalamış durumda. Bu trend, sigorta sektörünün çeşitli alanlarında genel müşteri deneyimini iyileştirmek için teknoloji, veri analitiği ve yapay zekanın giderek daha fazla kullanılmasıyla gelişiyor.

2-Sağlık ve esenlik bir arada
Bu trendin itici gücünü, bütünsel ve kişiselleştirilmiş sağlık hizmetine yönelik tüketici talebinin artması oluşturuyor. Bunun yanı sıra sağlıklı yaşam tarzlarının teşvik edilmesinin hasar maliyetlerini azaltabileceği ve müşteri bağlılığını arttırabilmesi de önemli bir trendin tetikleyicisi olarak görülüyor.

3-Gelişmiş analitik ve kişiselleştirme
Analitik ve kişiselleştirmenin ileri derecede kullanımı, sigorta şirketlerinin müşteri bağlılığını artırmalarına, prosesleri düzenlemelerine ve gelirlerini arttırmalarına olanak sağlıyor. Sigorta şirketlerinin müşteri davranış ve tercih verilerinden yararlanarak onların ihtiyaçlarını karşılayan çözümler sunmasıyla birlikte bu trend de giderek güçleniyor.

4-Sürdürülebilirlik
Sigorta sektörü, tüketicilerin ve düzenleyici kurumların çevreye duyarlı ürün ve hizmetlere ihtiyaçlarının artmasına ve taleplerinin dönüşüm geçirmesine giderek daha fazla uyum sağlamaya çalışıyor. Sürdürülebilirliği benimseyen sigorta şirketleri, sürdürülebilir bir geleceği destekleyen sektör liderleri olarak konumlanıyorlar.

5-Kapsayıcı sigorta
Bu trendin arkasındaki itici güç, düşük gelirli aileler, göçmenler ve küçük işletmeler gibi dezavantajlı kesimlerin ihtiyaçlarını karşılayan uygun fiyatlı sigortaya erişimden yoksun oldukları farkındalığının giderek artmasından kaynaklanıyor. Penetrasyonun düşük olduğu pazarlara giren sigorta şirketleri koruma açığını kapatmaya yardımcı oluyor ve finansal refah ve istikrara katkıda bulunuyor.

6-Ekosistem işbirliği
Bu trend, sigorta sektörünün hızla değişen genel durumunun yanı sıra sigorta şirketlerinin operasyonlarında daha çevik, müşteri odaklı ve verimli olma ihtiyacı ile hız kazanıyor. Stratejik ortaklıklarda, sektörler arası işbirliklerinde ve yeni ekosistemlerin oluşumunda bir artış gözleniyor. Gelişmekte olan teknolojilerden ve veriye dayalı içgörülerden yararlanan bu gelişmeler daha iyi sonuçlar elde edilmesini sağlıyor.