Aon: Siber itibar riski olayları hissedar değerini %27 oranında azaltabilir

Aon’un 2025 Küresel Siber Risk Raporu’na göre itibar riskine yol açan siber olaylar, hissedar değerinde ortalama %27 oranında düşüşe yol açabiliyor.

Raporda, dünya genelinde 1.400’den fazla siber olay analiz edilerek, hangilerinin itibar riski olaylarına dönüşme olasılığının en yüksek olduğu ve dönüştüğünde hangilerinin en fazla zarara yol açtığı belirlendi. Analiz edilen siber olaylardan 56’sı itibar riski olaylarına dönüştü; itibar riski olayları, önemli ölçüde medya ilgisi çeken ve hisse senedi fiyatlarında ölçülebilir bir düşüşe yol açan siber saldırılar olarak tanımlanıyor.

Bu olaylardan etkilenen şirketlerin hissedar değerlerinde ortalama %27 oranında düşüş görüldü. Kötü amaçlı yazılım ve fidye yazılımı saldırıları, tüm siber olayların yalnızca %45’ini oluşturmasına rağmen itibara zarar verme olasılığı en yüksek olan saldırılardı ve tüm itibar riski olaylarının %60’ını oluşturuyorlardı.

Raporda değer geri kazanımının beş temel itici gücü belirlendi: Hazırlıklı olma, liderlik, hızlı hareket etme, iletişim ve değişim. Bunların hepsi itibar kaybını azaltmak için kritik öneme sahip olarak kabul ediliyor.

Ayrıca sigortalanamayan riskleri yönetmenin artan zorluğunu vurguladı. Siber sigorta bazı finansal riskleri aktarmaya yardımcı olabilirken, itibar riski büyük ölçüde aktarılamaz olmaya devam ediyor ve bu da proaktif risk yönetiminin ve kriz yanıtının önemini pekiştiriyor.

Aon’un küresel siber güvenlik lideri Brent Rieth, “Siber risk artık sadece bir teknoloji sorunu değil, aynı zamanda bir yönetim kurulu sorunu. Son araştırmamız proaktif risk azaltmanın önemini vurguluyor. Hazırlık ve dayanıklılığa yatırım yapan kuruluşlar, siber bir olayın ardından ortaya çıkabilecek itibar ve finansal sonuçlardan kaçınmak için çok daha iyi bir konumdadır. Siber tehditler daha karmaşık ve birbirine bağlı hale geldikçe, şirketlerin maruz kaldıkları risklere dair daha net bir görüşe, siber güvenlik ve sigorta stratejileri arasında daha güçlü bir uyuma ve daha iyi, veri odaklı kararlar almak için araçlara ihtiyaçları var. Aon, bu zorluklarda müşterilerine destek olmak için benzersiz bir konumdadır.” dedi.