Aksigorta’nın “ADA”sı, yılda 2 milyon işlem yapacak

İş süreçlerini dijitale taşıyan Aksigorta’da yılda 2 milyon işlem yapay zekâ tarafından yönetilecek, çalışanlar katma değerli işlere odaklanacak.

Aksigorta, dijitalleşme stratejisi doğrultusunda sigorta sektörünün ilk yapay zekâ uygulamasını başlattı. 6 farklı departmanda 30 farklı süreçte kullanılan Aksigorta Dijital Asistanı’yla (ADA) yılda 2 milyon işlem gerçekleştirilecek. ADA’yla acentelerden gelen taleplerin yanıtlanma süresi 2 saatten 2 dakikaya düşecek. Yapay zeka uygulamasıyla mevcut çalışanların iş kapsamından rutin operasyonların çıkarılarak daha katma değerli işlere yönlendirilmesi hedefleniyor.

Yeni nesil sigortacılık döneminin temellerini attıklarını ve sigortacılığı yalın, kolay ve erişilebilir hale getirmek üzere çalıştıkları belirten Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, en önemli önceliklerinin dijitalleşme olduğunu söyledi. Uğur Gülen,  “İnovasyon, analitik, yapay zekâ ve yeni teknolojiler önümüzdeki dönem için öncelikli yatırım alanlarımız arasında yer alıyor.  Ağırlıklı olarak odaklandığımız yapay zekâ teknolojilerinden maksimum verimi almayı hedefliyoruz. Yapay zekâ teknolojileri sayesinde, sistemlerimizi görme, işitme, konuşma ve yorumlama gibi insana ait becerilerle donatabilme şansına sahibiz. Dünyadaki ve Türkiye’deki yapay zekâ teknolojilerini kendi sistemlerimizle birlikte inceleyerek Aksigorta için en uygun kullanım alanlarını belirledik ve bu doğrultuda Aksigorta Dijital Asistanı olan ADA’yı hayata geçirdik ve sektörümüzde bir ilki gerçekleştirdik” diye konuştu.

Aksigorta’nın süreçlerini dijitale taşıyarak müşterilerine geleceğin sigortacılık deneyimini sunmayı amaçladığını belirten Genel Müdür Gülen, “İyi tanımlanmış işleri yapay zekâya devrederek, çalışanlarımızın daha katma değerli işlere zaman ayırmasına imkân tanıyacağız. Böylece satış kanalımız, müşterilerimiz ve çalışanlarımızın dahil olduğu ekosistemimizde memnuniyet sağlayacağız; onların hayatlarını kolaylaştıracağız” dedi.

 

“Yatırımın dörtte biri yeni teknolojilere”

Aksigorta olarak, yapay zeka teknolojilerine 2016 yılından itibaren yatırım yaptıklarının altını çizen Aksigorta Bilgi Teknolojileri ve Dijitalden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Metin Demirel de “Gerçekleştirdiğimiz projelerin çıktıları, teknolojideki potansiyeli daha iyi anlamamızı sağlıyor ve bu teknolojiyi kullanarak Aksigorta’yı çok farklı bir yere taşıyacağımıza inanıyoruz. Bu doğrultuda yapay zekâ teknolojisine yatırımımızı ciddi oranda artırdık. 2017 yılında yatırımlarımızın yüzde 7’sini yeni teknolojilere yaparken, bu yıl bu oranı yüzde 25’e çıkardık” dedi.

ADA’yı sahip olduğu yeteneklerle birçok farklı süreçte kullanmayı hedeflediklerini belirten Demirel, insan kaynaklarından otorizasyon süreçlerine kadar Aksigorta içinde birçok süreçte ADA’dan destek aldıklarının altını çizdi. Metin Demirel, şunları söyledi: “Doğal dil işleme özelliğini kullanarak insan kaynakları süreçlerini ADA yardımıyla hızlı ve basit bir şekilde çözümleyebiliyoruz. Otorizasyon süreçlerimizde ADA ile Robot Süreç Otomasyonu (RPA) teknolojisini birlikte kullanarak baştan sona insansız şekilde tamamlayabiliyoruz. Resim tanıma teknolojisiyle sigortacılıkta büyük zaman kayıplarına yol açan dosyaları kategorilere ayrıştırma işlemlerini ADA’ya yaptırarak çalışanlarımıza daha katma değerli işlere zaman ayırabilmeleri için alan açmış oluyoruz. IOT (Nesnelerin İnterneti), ve konuşma sentezi gibi yapay zekâ yeteneklerini de kullanarak diğer sigortacılık süreçleriyle entegrasyon konusunda araştırmalara devam ediyoruz. ADA, yakın gelecekte tüm yapay zekâ bileşenleri ve bunlarla entegre diğer teknolojileri kullanarak tüm süreçlerimizde en büyük yardımcımız olacak. 400 bin hasar evrakı ADA tarafından ayrıştırılıyor, hasar dosyası ile eşleştiriliyor. Türkiye genelinde 2 bin 500 acenteden gelen yaklaşık 200 bin talep ADA tarafından cevaplanacak, cevaplanma süresi 2 saatten 2 dakikaya düşecek. Aksigorta’nın iş akışında farklı departmanlarda da aktif görev alan ADA, 200 Milyon TL prim üretimi yaptığımız filo işlemlerinde bütün süreci uçtan uca (poliçe üretimi, zeyil, hasar ihbarı, hasar ödeme) yürütecek. Çalışan ve müşteri memnuniyetinin hedeflendiği projeyle üretim artışının yanı sıra operasyonel verimliliğin de ciddi oranda artırılması amaçlanıyor.”