Atilla Benli: Trafik sigortasında tavan tarife maliyeti karşılamıyor

Bloomberg HT yayınına katılan Türkiye Sigorta Birliği Başkanı Atilla Benli, trafik sigortasına ilk çeyrekte zarar olduğunu dile getirerek, “Tavan tarifesindeki prim mevcut durumu kârlılık anlamında karşılamıyor. Maliyet artışı ve mali gelirdeki getiri azlığı hayat dışı tarafta sıkıntı yaratıyor” dedi.

Sigorta sektörü hakkında değerlendirmelerde bulunan Türkiye Sigorta Birliği Başkanı Atilla Benli, sektör olarak uzun vadeli bonolara gereksinim duyduklarını söyledi. Benli, “Uzun vadeli bonolara ihtiyacımız var. Çalışma olursa katkı sunmaya hazırız, sektör olarak, Devlet iç borçlanma senetlerine 30 milyar liralık talep yaratabiliriz” dedi.

Bloomberg HT’de yayın yönetmeni Açıl Sezen’in sorularını yanıtlayan Benli, “Hayat tarafında uzun vadeli bonolara ihtiyacımız var. Çalışma olursa katkı sunmaya hazırız. Devlet iç borçlanma senetlerine (DİBS) 30 milyar liralık talep yaratabiliriz” ifadelerini kullandı.

Trafik sigortasına ilk çeyrekte zarar olduğunu dile getiren Benli, “Tavan tarifesindeki prim mevcut durumu kârlılık anlamında karşılamıyor. Maliyet artışı, mali gelirdeki getiri azlığı hayat dışı tarafta sıkıntı yaratıyor” dedi. Sektörde aktifi kârlılığın yüzde 0,5’lerde olduğunu belirten Benli, trafik sigortasında tavan tarifenin maliyetini karşılamadığını dile getirdi.

“İkinci el değer kazanırken değer kaybı üzerinden sigortalılara para ödeniyor ve davalar maliyetleri artırıyor” diyen Benli, lisansı olan şirketin trafik sigortası kesmeme hakkı olmadığı için poliçe üretmek zorunda olduğunu hatırlattı.

“Yerli parça için mevzuat bekliyoruz”

Sektörde en öncelikli konulardan birinin yedek parça olduğunun altını çizen Benli trafik sigortaları hakkında şu bilgiyi verdi: “İthalat bazlı yedek parça maliyeti konusunda şunu söylemek mümkün. Yüzde 20 yerli parça kullanma hakkımız var. Eşdeğer parça kullanamıyoruz. Yerli yedek parçanın önünü açacak mevzuat bekliyoruz. Orijinal yedek parça kullanılacak denince bu ithalat demek. TSE üzerinden logosuz yerli orijinal yedek parçalar kullanılırsa maliyet yüzde 30-40 düşer. Bununla ilgili her türlü hazırlığımız var. En acil öncelikli konumuz bu.”

“Yabancı BES’lenecek”

Benli, BES’e ilişkin şu açıklamalarda bulundu: “Bireysel Emeklilik Sistemi (BES) 18 yaş altı ile 1,1 milyar lira fon büyüklüğüne ulaştı. Katılım 335 bin kişiyi aştı. Hediye BES sertifikası için çalışma tamamlandı. Her hediyeye devlet de yüzde 30 katkı yapmış olacak. Temmuz itibariyle düzenlemenin detayları belli olacak. Yabancı yatıracağı fon üzerinden BES’e girebilecek. 500 bin dolar fon yatıran ve üç yıl BES’te kalan yabancı vatandaşlığı da elde etmiş olacak. Parasını profesyoneller değerlendirecek. Uygulamaya giriş olmasını bekliyorum.”

Hayat tarafında kârlılığın yüzde 30 artış durumda olduğunu vurgulayan Benli, yatırım danışmanlığı desteğinin bekledikleri bir düzenleme olduğunu da sözlerine ekledi.