Swiss Re: Müşteriler telematik ürünlere hazır

IoT Insurance Observatory ve Swiss Re’deki Otomotiv ve Mobilite Çözümleri ekibi tarafından yakın zamanda yapılan bir anket, telematik motor sigortası ürünleri için önemli bir hedef pazar olduğunu doğruladı.

Swiss Re, telematik sigorta ürünlerinin yıllarca süren geliştirme ve iyileştirme sürecinden geçtiğini, ancak buna rağmen henüz yaygınlaşmadıklarını açıkladı. Ancak Ağustos 2022’de yapılan anket, mevcut telematik pazarının görünümünün olumlu olduğunu ve müşterilerin ihtiyaç ve istekleri açısından net yönler gösterdiğini ortaya koydu.

Ayrıca izleme ve veri kullanımıyla ilgili endişeleri de gösteriyor. Analistler, verilerin güvenli bir şekilde paylaşıldığını hissetmek ve nasıl kullanıldığını, kimlerin ne kadar süreyle erişebileceğini bilmenin müşteriler için bir zorunluluk olduğunu belirtiyor.

Anket, Kanada, Fransa, Almanya, İtalya, Portekiz, Güney Afrika, İspanya, İngiltere ve ABD dahil olmak üzere dokuz ülkede gerçekleştirildi; ABD’de 2.000 ve diğer ülkelerin her birinde 1.000 olmak üzere toplam 10.000 poliçe sahibi ile yapıldı.

Tüm ülkelerde, daha genç bireylerin (çoğunlukla Y kuşağı (23-41 yaş) ve X Kuşağı’ndaki (42-57 yaş) telematik çözümlere daha fazla ilgi duyduğunu ve bir telematik motoru önerme olasılığının daha yüksek olduğunu buldu.

Bu grup ‘telematik sponsorları’ olarak adlandırıldı ve örneklemin %54’ünü temsil ediyordu.

Öte yandan, örneklemin %21’ini temsil eden bir kategori olan ‘telematik kötüleyenler’in bir telematik motor sigortası uygulamasını bir arkadaşına önermesi pek olası veya hiç olası değil. Bu grup ağırlıklı olarak baby boomers’tan oluşuyordu.

Swiss Re analistleri konuya ilişkin yaptıkları açıklamada, “Her iki grup da (sponsorlar ve karşı çıkanlar) telematik hakkında farklı görüşlere sahip olsalar da, motor sigortacılarını seçerken hala aynı iki ana faktöre öncelik veriyorlar: Fiyat ve hizmet kalitesi. Genel olarak anket, telematik sponsorlarını hedeflerken fiziksel (fiziksel + dijital) bir yaklaşıma duyulan ihtiyacı gösteriyor. Poliçe yaşam döngüsünün her aşamasında, telematik sponsorları hem sigorta şirketinin web sitesini hem de kişisel etkileşimi kullanır; özellikle ilk aşamada (yani bilgi toplamak ve bir fiyat teklifi almak için) bir brokerin uygulamasına/web sitesine veya bir karşılaştırma web sitesine güvenme eğilimindedirler ve çoğunlukla poliçe zaten aktifken, yani bir talepte bulunmak için sigortacının çağrı merkezini kullanırlar.” ifadelerine yer verdiler.

Anket örneklemindeki fiyat tercihleri ise ​​homojen değildi. Örneğin, %22’si, sürüş davranışlarına bağlı olarak aylık yakıt faturalarının geri ödenmesini istiyor ve sürüş tarzı tehlikeliyse yenilemede prim artışına katılıyor.

Genel olarak sonuçlar, telematik sponsorlarının %89’unun geleneksel poliçelerden farklı sigorta poliçelerini tercih ettiğini gösterdi. Swiss Re’ye göre bu, kullanıma dayalı fiyatlandırmanın çekici bir değer teklifi oluşturmak için bir seçenek gibi göründüğü fikrini doğruladı.

Ayrıca, telematik sponsorlarının yaklaşık %60’ı, sürüş davranışlarına bağlı olarak motor sigortası primlerindeki artış riskini üstlenmeyi kabul ediyor ve bu, yalnızca güvenli sürüş durumunda ödüllere değil, aynı zamanda riskli sürüş durumunda cezalara da açık olduklarının altını çiziyor.

Analistler, poliçe sahipleri için ana satın alma kriterlerinden biri fiyat olsa da, telematiğin sunabileceği ek hizmetlerin değerinin önemli olduğunu da sözlerine ekledi.

Telematik sponsorları için en çekici hizmetler, kaza, güvenli sürüş için ödüller (farklı biçimlerde mevcuttur) ve güvenlik hizmetleridir. Bunun tüm yaş kategorilerinde ve tüm ülkelerde geçerli olduğu kanıtladı.

Katılımcılar için telematiğe açık olan ilk üç katma değerli hizmet şunları içeriyor: %52’si ciddi kazalar durumunda otomatik bir acil durum sistemine sahip olmayı memnuniyetle karşılıyor; %52’si güvenli sürüş karşılığında kupon gibi ödüller almak istiyor; ve %50’si, çalınması durumunda arabalarını takip etmek için bir hırsızlığa karşı koruma cihazını tercih ediyor.

Hırsızlığa karşı koruma cihazı, yalnızca uygulamaya yönelik bir telematik çözümüyle sunulamasa ve müşterilerin arabalarına bir etiket takılmasını gerektirse de, telematik sponsorlarının %73’ü, araçlarının ön panelinde bir donanım etiketi bulundurmaya açık olacak.

Ankette ayrıca katılımcılardan seçtikleri hizmetle aylık bir parasal değer ilişkilendirmeleri istendi. Telematik sponsorları, Avrupa’da ortalama 16 € ve ABD’de 25 $ ödemeye istekli.