TSB’den tavsiye kararlar: OHAL bölgesindeki acentelere avans ödemesi yapılacak

Türkiye Sigorta Birliği (TSB) deprem bölgesine yönelik aldığı tavsiye kararlarını açıkladı. TSB Yönetim Kurulu’nun aldığı kararlara göre,  sigortalıların ve acentelerin prim borçlarının şirketlerin kendi dinamikleri ve karar mekanizmaları içinde yönetilecek şekilde ertelenecek. OHAL bölgesinde faaliyet gösteren acentelerin alacaklarına mahsuben avans ödemesi yapılacak.

TSB’den konuya yönelik web sitesinde yer alan duyuru şöyle:

“Güneydoğu ve Doğu Anadolu bölgelerimizi etkileyen, pek çok ilimizde can ve mal kaybına neden olan deprem nedeniyle, vefat eden vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet, yakınlarına başsağlığı, yaralananlara acil şifalar diliyoruz.

Birliğimiz Yönetim Kurulu, 6.02.2023 tarihinde Kahramanmaraş ve çevre illerde meydana gelen depremlerin yol açtığı hasarlara ilişkin aşağıdaki kararlar alınmıştır:

  • Hasar tazmin süreçlerinin hızla işletilebilmesi için evrak temin sürecinde sigortalılara gerekli kolaylığın sağlanarak sürecin hızlandırılması, asistans hizmet koşullarında azami hassasiyet ve esnekliğin sağlanacaktır.
  • Mağdurların yaralarının bir an önce sarılabilmesini teminen şirketlerimizin çağrı merkezlerinin sağlıklı bir biçimde çalışması için gerekli tüm önlemlerin alınması, acil çağrı merkezi numaralarının kamuoyuna duyurulması için TSB ile paylaşılacaktır.
  • Deprem yaraları sarılıncaya kadar bölgedeki sigortalılara herhangi bir pazarlama veya reklam amaçlı paylaşım yapılmayacaktır.
  • Hasar gören yerler ve hasar oluşan bölgede ikamet eden sigortalılarınız için sağlık sigortası kapsamında uygulanan muafiyetlerinde esneklik sağlanması, provizyon ile ilgili bekleme sürelerinin minimize edilmesi, sigortalılara kolaylık sağlanacaktır.
  • Şirketlerinin çalışmakta olduğu eksperler ve acenteler ile mümkün olan en kısa sürede irtibat sağlanması, ulaşılamayan haber alınamayan ya da iletişim yavaşlığı olması durumunda ilgili acente, eksper ve destek hizmeti alınan firma hakkında aksiyon alınabilmesini teminen TSB ile iletişim halinde olunacaktır.
  • Sigortalıların ve acentelerin prim borçlarının şirketlerin kendi dinamikleri ve karar mekanizmaları içinde yönetilecek şekilde ertelenecektir.
  • OHAL bölgesinde faaliyet gösteren acentelerin alacaklarına mahsuben avans ödemesi yapılacaktır.

Olası sorularınız için öncelikli olarak Alo DASK 125 hattı, sigorta şirketlerini çağrı merkezleri ve TSB acil çağrı hattı 0850 502 96 00 telefon numarasında “1” tuşlayarak bilgi edinebilirsiniz. Ekip arkadaşlarımız ileteceğiniz sorularınız hakkında telefon ve mail ile bilgi sağlayacaklardır.

Bilgilerinize sunarız.”