SİAP’tan iki şirkete tedbir kararı sonrasında çözüm önerileri

Sigorta Acenteleri Platformu (SİAP), Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) tarafından 28 Kasım 2023 tarihinde iki şirkete yönelik tedbir konulması kararı sonrasındaki sürece yönelik toplandı. 9 Aralık 2023 tarihinde gerçekleşen toplantı sonrasında çözüm önerileri oy birliği ile karar altına alındı.

SİAP’tan konuya ilişkin yapılan paylaşımda şu ifadelere yer verildi: “SEDDK’nın Gri Sigorta ve Melce Sigorta’ya el koyması sebebiyle İstanbul’daki SİAP Platformunu oluşturan dernekler 9 Aralık 2023 Cumartesi günü saat 20:00 itibariyle toplanmıştır. Üç saat süren toplantıda el koyma sürecinde Acentelerin, Sigortalıların, Şirket Çalışanlarının hak menfaatlerinin zarar görmemesi; hasarlarda mağduriyet yaşanmaması ve Sigorta Sektörüne olan güvenin sarsılması için önemli olduğu tespit edilen maddeler ve çözüm önerileri oy birliği ile karar altına alınmıştır. Ekte bulunan toplantı tutanağı pazar günü İTO 20 nolu meslek komitesi ve Sigorta acenteleri icra kurulu ile paylaşılmıştır. Siz değerli basın temsilcilerimiz aracılığıyla kamuoyuna saygıyla arz olunur.”

 

İSTANBUL TİCARET ODASI 10.12.2023
SİGORTACILIK MESLEK KOMİTESİ
YÖNETİM KURULUNA

Konu: 23.11.2023 tarihinde el konulan GRİ ve MELLCE Sigorta şirketleri ve sonrasında yaşanan durumlar.

İstanbul sigorta acenteleri dernekleri olarak 09.12.2023 tarihinde yaptığımız toplantı sonrasında İstanbul Dernekleri olarak yaşanan durum ile alakalı ortak fikir birliğine vardığımız husus ve görüşlerimizi paylaşmak isteriz.

Sigortacılık sektöründe daha önce de yaşanan bir takım benzer olayların sonrasında alınan tedbirlerin ne yazık ki halen yetersiz olduğu görülmektedir. İki şirkete yapılan müdahale ve sonrasında alınan kararlar ne yazık ki sektörün en önemli paydaşı olan sigorta acentelerini çok
zor durumda bırakmıştır. Beraberinde ise çok ciddi emek ve uğraş verilen sigortalılarımızın da sektöre duyduğu güvene büyük bir darbe vurmuştur. Umuyoruz ki en kısa sürede bu yanlış kararlardan dönülerek, akılcı ve olumlu çözümler ile yaşanan sorunlar çözüme kavuşturulur.

SİAP platformu olarak aşağıda sıralayacağımız hususların, yapacağınız çalışma ve görüşmelerde değerlendirmeye alınmasını talep ederiz.

* Poliçelerin iptal edilmeyerek vade bitimine kadar yürürlükte kalmasının ve verilmesi gereken tüm hizmetlerin devamlılığının sağlanması,

* Poliçelerin iptalinin engellenememesi halinde 1/365 kuralına istinaden çıkacak olan iptal priminin doğrudan hak sahiplerine hiçbir kesinti yapılmadan iade edilmesi,

* Yeniden poliçe yaptırmayacak sigortalıların da aynı şekilde çıkan tüm iade prim alacaklarının ödenmesi,

* Acentelerin tüm hesaplamalar sonrasında doğacak olan alacaklarının ve borçlarının gerektiği şekilde tahsil ve ödemesinin derhal yapılması,

* Acentelere ait şirket teminatlarının da güvenceye alınarak, tüm işlemlerin bitimi sonrasında iadelerinin yapılması,

* Şirket çalışanlarının ve onlara dair alacakların şirket hesabında bulunan ve ilk olarak hasar ödemelerinde kullanılacağı ifade edildiği için, bu alacakların şirket çalışanlarına dair ödemeler hesap edilerek mi yoksa bu paranın içerisinde mi olduğu hakkında bilgi verilmesi,

* Yaşanan olaylar neticesinde şirketlere açılacak davalarda dosya başı tahminen 17.000 TL ek yargı ve avukatlık masraflarının da doğma ihtimalinin de düşünülerek, dava yoluna gidilmeden en kısa sürede yaşanan mağduriyetin giderilmesinin sağlanması,

* Tüm yaşanan süreç ile alakalı hukuksal danışmanlık konusunda tüm masrafların TOBB, TSB, SEDDK nezdinden karşılanmak üzere taraflara destek sağlanması,

* Bu tür olayların gelecekte de tekrarlanma ihtimalinin daha önce yaşanan birçok kötü tecrübeye rağmen halen olması nedeni ile, GÜVENCE Hesabı’nın daha korumacı şekilde yeniden şekillendirilmesi, gereken kanun değişikliği konularının belirlenerek ilgili otoriteleri harekete geçirerek bir an önce sektörde gerçek bir güven sağlanacak şartlara kavuşulmasının sağlanması,

* Sektörün en önemli oyuncuları olan Acentelerin ve beraberinde de risklerini teminat altına aldıklarını düşünen sigortalıların, Sigorta şirketlerinin gerçek durumları hakkında daha kolay aydınlanmasını sağlamak amacı ile düzenli olarak bildirilen şirketlerin mali tablolarına ek olarak, kolay ve anlaşılır şekilde bir sistemin kurulması,

* Acentelerin yaşayacakları her türlü kötü durum senaryosuna karşılık olarak 5684 sayılı kanuna ilave edilmek suretiyle ve katkı payının tüm sigorta şirketlerinden gerekiyor ise tüm acentelerden karşılanacağı bir fon hesabının kurulması ve doğal afetler başta olmak üzere, bugün yaşanan durumları ve benzer durumları da kapsayacak şekilde bu fonlardan gerektiğinde faydalanılması hususlarında, İcra makamınızın yapmakta olduğu çalışmalara ilave olarak bu önerilerinde değerlendirilmeye alınmasını talep ederiz.