Ahmet Yaşar: Acenteleri de sosyal sorumluluk projelerine dahil ediyoruz

Maher Holding Sigorta Grubu Başkanı Ahmet Yaşar, şirketlerin reklam ve pazarlama kanalları aracılığıyla geniş kitlelere ulaşabilen tüzel kişiler olduğunu belirterek, bu gücü toplumsal fayda lehine projelerde kullanmanın önemine vurgu yaptı.

Sigorta Dünyası’nın 751’inci sayısındaki dosya konusu için görüş veren Ahmet Yaşar, sosyal sorumluluk projelerini “kazan-kazan” modeli olarak değerlendirerek, marka duyarlılığını artırmanın yanı sıra toplumun dikkatini duyarlılık gerektiren konulara çekme fırsatı olduğunu ifade etti.

Yaşar, Maher Holding Sigorta Grubu’nun sosyal sorumluluk projelerine odaklanırken sadece hedef kitleyi değil, acenteleri de projelere dahil ettiklerini belirtti. Örnek olarak, Alanya’da yaptırılan Quick Sigorta Gülseren – Hüseyin Doğan İlkokulu’nu paylaşan Yaşar, acentelerle birlikte gerçekleştirilen bu projenin şirket için çok değerli olduğunu vurguladı.

Eğitim ve spor

Sosyal sorumluluk alanında eğitime verilen desteklere de değinen Yaşar, “Eğitime destek verdiğimiz Teoriden Pratiğe Atlayış Serbest seminerlerimiz sürüyor. Üniversitelerin sigortacılık bölümü öğrencileriyle deneyimlerimizi paylaşıyor, gelecekteki mesleklerine hazırlanmalarında destek oluyoruz. Ayrıca staj imkânı da sunuyoruz. Bir başka önem verdiğimiz sosyal sorumluluk alanı da spor. Türkiye’de popüler sporlara nazaran daha çok desteğe ihtiyaç duyan spor branşları ve takımlarına sponsor oluyoruz. Yelken, kürek gibi takımların yanı sıra yüzme gibi bireysel branşlarda da sporcularımızın yanındayız. Su sporları özellikle radarımızda. Quick Sigorta’nın ilk gününden beri trafikte dezavantajlı konumdaki motosiklet sürücülerini sahiplenen tavrına da değinmek isterim. İlk günden bu yana “Motosikleti Fark Et” temalı, otobüs giydirmelerinden viral video çalışmalarına, motosiklet fenomenleriyle projelerden motosiklet festivallerini desteklemeye kadar geniş bir yelpazede çok sayıda projeye imza attık. Fırsat buldukça da hep onların yanında olmaya devam edeceğiz” dedi.

Pandemide sanata can suyu

Yaşar, şirketin pandemi döneminde sanatla bağını güçlendirdiğini ve bir tiyatro projesine imza attıklarını belirterek şunları söyledi: “Pandemi döneminde de sanatla bağımızı artırıp TiyatroNet ile bir projeye imza atıp tiyatronun çok zor zamanlar yaşadığı bir dönemde can suyu olmaya çalışmıştık. O günden bu yana da tiyatro ile kurduğumuz bağı sürdürüyoruz. Öte yandan Quick Tower’da yazdan beri başlattığımız Art Space projesiyle de çağdaş sanatla organik bir bağ kurduk, sanatseverleri artık kendi çatımızda ağırlıyoruz. Bunların dışında Alpine Space ve Vaccizone gibi tekno sosyal girişimlerimiz de var. Vaccizone, ölümcül hastalıklar için aşılar üretmeyi amaçlayan, sınıfında birinci bir aşı geliştirme yönteminin mucidi. Alpine Space ise Almanya’da kurulan ilk uzay fonu ve bu endüstriye hizmet sağlıyor.”

Sürdürülebilir finans projeleri

Sürdürülebilir finans alanında da faaliyet gösterdiklerini belirten Yaşar, QPAY’in mobil uygulamasını Agrio ile iş birliği yaparak sunarken, Agrio’nun tarım endüstrisi know-how’ıyla iş ilişkilerini geliştirdiklerini ve finansal fırsatları takip ettiklerini ifade etti. Ayrıca, Adastec yatırımıyla sürücüsüz otonom araçların gelişimine destek verdiklerini ve trafiği kolaylaştırmak için projeler geliştirmeye devam ettiklerini belirtti. Son olarak, Maher Holding Sigorta Grubu’nun gelecek projelerine dair bilgi veren Yaşar, yeni okul projeleri ve kentsel dönüşüm konsepti olan “Sigortalı Kentsel Dönüşüm”ü 2024 yılında ülke gündemine taşımayı planladıklarını ifade etti.