İdil Pamir: Mutlu çalışanlar Anadolu Sigorta’nın odak noktası

Kurum çalışanlarının belirlenen hedefe gönülden katkı sunmalarının büyük önem taşıdığını da kaydeden Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı İdil Pamir, “Bizim de bu doğrultuda odak noktamız ‘‘Mutlu Çalışanlar’’. Bunun için dönemsel değil, kalıcı çözümlere daha fazla odaklanarak “İş Yerinde Mutluluk Hareketi’’ni hayata geçirdik. Bu hareketle karar süreçlerine tüm çalışanlarımızın daha fazla dahil olacağı, onların fikirleriyle hayata geçecek pek çok uygulama üzerinde çalışıyoruz.

Mart ayında 753’üncü sayımız için hazırladığımız insan kaynaklarıyla ilgili dosya konumuza görüşleriyle katılan Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı İdil Pamir, teknolojinin hızla ilerlemesinin iş dünyasında yeni beceri ve yetkinlik gereksinimlerini de beraberinde getirdiğini söyledi. Geleneksel insan kaynakları uygulamaları artık yetersiz kalırken, daha etkili bir yaklaşımla yeni neslin beklentilerini karşılamanın kurumların rekabet avantajını sürdürmelerine yardımcı olduğunu söyleyen Pamir, “Bunun yanı sıra, iş süreçlerimizde otomasyon sağlamak, verimliliği artırmak ve insan kaynağımızı stratejik görevlerde kullanmak adına birçok uygulamamızda chatbot sistemleri, robotlar ve sanal asistanlar aracılığıyla yapay zekayı kullanarak müşterilerimize hizmet veriyoruz” dedi. İdil Pamir sözlerini şöyle sürdürdü:

Anadolu Sigorta olarak potansiyel insan kaynağımızı oluşturan üniversite öğrencilerine şirketimizi ve sektörümüzü tanıtmak ve onlarla kurduğumuz iletişimi sürekli kılmak için “Gençlik Programları” hayata geçiriyoruz. Aynı zamanda üniversite kariyer merkezleri ve öğrenci kariyer kulüpleri ile iş birlikleri gerçekleştiriyoruz. Öğrencilerin sigortacılık sektörü ve şirketimize dair sorularını cevaplandırıyoruz. Lise düzeyindeki öğrencilere tüm öğretim yılı boyunca eğitimler sağlıyoruz. “Bi’Başka Deneyim” staj programı ile üniversite öğrencilerine, bire bir mentörlük, kişisel gelişim eğitimleri, networking ve gerçek bir projede çalışma gibi çeşitli imkanlar sunuyoruz. Diğer taraftan, üniversite öğrencilerine yönelik “Gençlik Senatosu – Young Vision” programımız ile yeni neslin iş hayatından beklentilerini kendilerinden dinliyoruz. Yeni mezun adayların katılımını kabul ettiğimiz “MT Genç Yetenekler” programımız, katılımcılara sürekli gelişim imkanı ile kariyerlerinde ilerleme sağlayacakları önemli bir deneyim sunuyor.”

Anadolu Sigorta’nın odak noktası mutlu çalışanlar

Günümüzde kurum çalışanlarının belirlenen hedefe, gönülden katılımlarının sağlanmasının büyük önem taşıdığını da kaydeden Pamir, “Bizim de bu doğrultuda, odak noktamız ‘‘Mutlu Çalışanlar’’. Bunun için dönemsel değil, kalıcı çözümlere daha fazla odaklanarak “İş Yerinde Mutluluk Hareketi’’ni hayata geçirdik. Bu hareketle karar süreçlerine tüm çalışanlarımızın daha fazla dahil olacağı, onların fikirleriyle hayata geçecek pek çok uygulama üzerinde çalışıyoruz. Aramıza katılan yeni çalışma arkadaşlarımızın ilk izlenimlerini öğrenmek için de “İK ile Bi’Mola” ismini verdiğimiz birebir görüşmeler gerçekleştiriyoruz. Çalışanlarımızla kurduğumuz bire bir iletişimi daha kapsamlı bir grupla da yürütmek için geçtiğimiz yıl, “TEM’AS” adını verdiğimiz uygulamamızı hayata geçirdik. Tüm bunlara ek olarak; 2023 yılı sonunda hayata geçirdiğimiz, orta vadeli stratejik planımız ile bağlantılı performans sistemimiz de bu amaca hizmet etmektedir” dedi.

Kadın yöneticilere özel program

Anadolu Sigorta’nın 2014 yılından bu yana sürdürdüğü Gelişim Merkezi Uygulaması ile gelişim alanları ve güçlü yönleri belirlenen çalışanların kişiye özel gelişim programlarına dahil edildiğini de bildiren İdil Pamir bu konuda şöyle konuştu: “Çalışanlarımız, bu program kapsamında hem kişisel gelişimlerini hızlandırıyor hem de şirketimizin kurumsal değer ve hedeflerine uygun projeler geliştiriyorlar. Anadolu Sigorta Akademi çatısı altındaki Çevik Yönetim ve Liderlik Okulu’nun bir parçası olarak, tüm müdürlerimiz için ‘’Liderlik Yolculuğu Gelişim Programı’’ gerçekleştirdik. Kadın yöneticilerimiz için Kadın Liderler Programı düzenledik. Koç Üniversitesi iş birliği ile 25 yöneticimiz ile uzun soluklu 9 aylık Yönetici Geliştirme Programı’nı hayata geçirdik. Benzer şekilde, Yeni Bir Lider programı ile Boğaziçi Üniversitesi’nin düzenlediği programa 5 liderimiz 4 ay boyunca katılım sağladı.”

Çalışmak istediği şirketin değerleriyle kendi değerlerinin örtüşmesinin Z kuşağı için oldukça önemli olduğunu belirten Pamir, “Bu doğrultuda bizler de insan kaynakları süreçlerimizi, hem her kuşaktan çalışanımızın ortak beklentilerini karşılayarak hem de özel gruplara yönelik farklı uygulamalar hayata geçirerek çeşitlendirmeye özen gösteriyoruz” dedi.