Z kuşağı daha fazla teminat istiyor

Cenevre Derneği’nin yakın zamanda yaptığı bir araştırmaya göre, Z kuşağının (%32) sigortaya olan ilgisi en yüksek seviyede; özellikle de özel sağlık ve mülk sigortalarına.

Cenevre Derneği tarafından dünya çapında gerçekleştirilen araştırmaya Fransa, Almanya, İtalya, Japonya, İspanya, İngiltere ve ABD’de 28 bin hane katıldı. Araştırmada düşük gelirliler, Z kuşağı, göçmenler, yaşlılar, serbest meslek sahipleri ve kronik hastalar olmak üzere altı demografik grup ele alındı.

Bu alt gruplar arasında sigortaya olan talebin en yüksek olduğu grup Z kuşağı olarak öne çıkıyor. Özellikle ABD ve Japonya’da kuşağın yaklaşık üçte biri (%32) daha fazla teminata ihtiyaç duyduğunu ifade ediyor.

Tüm gruplar için, özellikle düşük gelirli katılımcılar için, sigorta edinmenin önündeki birincil engel uygun fiyatlılık olmaya devam ediyor. Ancak, Z Kuşağı için, ürünleri araştırmak için zaman eksikliği önemli bir faktör, özellikle de uygun fiyatlılık konusundaki endişeleri aştığı Japonya, Almanya ve İspanya’da.

Raporda, yedi ülkede de sigorta eksikliğinin en yaygın olduğu kesimin Z kuşağı, düşük gelirliler ve göçmenler olduğu vurgulanarak, kapsayıcılık farklılıklarına işaret ediliyor.

İsteğe bağlı sigorta sahipliği ise Fransa’da en yüksek (%92), ABD’de ise en düşük (%78) seviyede.

Cenevre Derneği Genel Müdürü Jad Ariss, “Kapsayıcılık boşlukları mevcut ve gelişmiş ekonomilerdeki birçok sosyo-demografik grup için potansiyel olarak büyüyor. Bu endişe verici bir eğilim. Sigortacılar bu boşlukları gidermeye büyük bir katkıda bulunabilir, bu sadece yetersiz hizmet alan nüfusların finansal dayanıklılığını artırmakla kalmaz, aynı zamanda olgun pazarlarda sigorta sektörü için yeni büyüme fırsatları da açar.” yorumunu yaptı.

Cenevre Derneği’nde Sosyal ve Finansal Kapsayıcılık Direktörü ve raporun yazarı Kai-Uwe Schanz, “Sigortacıların, yeterince hizmet alamayan grupların özel ihtiyaçlarını karşılamak için tekliflerini ve yaklaşımlarını uyarlamaları gerekiyor. Araştırmamız, sigortacıların, özellikle Z Kuşağı için, kapsayıcılık boşluklarını kapatma konusunda açık bir fırsat olduğunu gösteriyor. Sigortaya erişilebilirliği iyileştirmek -örneğin dijital kanallar aracılığıyla- ve daha uygun fiyatlı, esnek ve kişiselleştirilmiş ürünler sunmak, Z Kuşağı demografisine hitap etmenin anahtarı olacak.” dedi.