Sigortacıların yeni hedefi elektrikli araçlar…

Sigortacılar artan elektrikli araç (EV) risklerini karşılamak için yarışıyor. Sigortacılar, EV sahipleri için özel teminat seçenekleri sunmaya başlıyor. Bunlara, pil bozulmasını, şarj sırasında hasarı ve araç bağlantısıyla ilişkili riskleri ele alan politikalar dahil. Pil değiştirme planları ve kiralama programları gibi alternatif sahiplik modelleri, sigortacıları geleneksel olmayan araç kullanımına uyum sağlayan esnek teminat yapıları geliştirmeye yöneltiyor.

Hindistan merkezli Acko ve China Pacific Insurance gibi şirketler, pil değiştirme desteği ve yüksek maliyetli bileşenlere karşı teminat gibi hizmetleri içeren poliçeler çıkardı.

Öte yandan sigorta sektörünün mobiliteye geçişle birlikte büyümesi bekleniyor. ResearchAndMarkets.com’da yayınlanan tahminlere göre Asya-Pasifik’teki motor sigortası pazarının 2024’te 145,46 milyar ABD dolarından 2030’da 238,66 milyar ABD dolarına çıkması bekleniyor.

Bu büyüme, daha yüksek araç sahipliği oranları, gelişen düzenleyici çerçeveler ve Çin, Hindistan ve Japonya gibi ülkelerde tüketicilerin finansal korumaya yönelik artan talebiyle destekleniyor.

Çin’in sigorta sektörü, 2023 yılında 330 milyonun üzerinde olacağı tahmin edilen geniş araç filosu ve zorunlu sigortaya ilişkin kapsamlı düzenleyici yaptırımlar sayesinde bölgenin en büyüğü olmaya devam ediyor.

Ping An , PICC ve China Pacific Insurance gibi önde gelen sigorta şirketleri, dijital araçlar ve yeni ürünlerle gelişen mobilite ortamına yanıt veren şirketler arasında yer alıyor.

GlobalData’nın ayrı bir tahminine göre, Asya-Pasifik’teki motor sigortası primlerinin 2024’te 229,2 milyar ABD dolarından 2029’da 301,7 milyar ABD dolarına çıkacağı tahmin ediliyor.

Bölgesel araç filolarındaki baskın paylarını yansıtan beş pazarın (Çin, Japonya, Avustralya, Güney Kore ve Hindistan) bu büyümenin çoğunluğunu oluşturması bekleniyor.

Çin elektrikli araç satışında ilk sırada…

TradingPedia’nın Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği ve Uluslararası Enerji Ajansı’nın verilerini kullanarak yaptığı analize göre, Çin’deki elektrikli araç (EV) satışları 2024 yılında bir önceki yıla göre %39,5 artışla 11,3 milyon adede ulaştı.

Bu hacim, ülkedeki tüm yeni araç kayıtlarının neredeyse yarısını temsil ederek, Çin’in küresel EV geçişinin ön saflarındaki konumunu güçlendirdi.

ABD’de aynı dönemde 1,5 milyon elektrikli araç satışı gerçekleşti. Bunların 1,2 milyonu bataryalı elektrikli araç (BEV) ve 320 bini ise plug-in hibrit (PHEV) oldu.

Almanya 572 bin 514 adetle ikinci sırada yer alırken, İngiltere ise 549 bin 148 adetle üçüncü sırada yer aldı.

Asya-Pasifik pazarları hızlanan EV büyümesi yaşıyor

Asya-Pasifik’teki önemli ekonomilerde hızla EV benimsenmesi gerçekleşiyor. Endonezya, EV satışlarında yıllık bazda %186 artış kaydederek 49.000’den fazla üniteye ulaştı.

Hindistan ve Güney Kore de elektrikli araç filolarını genişletiyor ve bu durum tüketici davranışlarındaki ve sigorta taleplerindeki değişime katkıda bulunuyor.

Bu pazarlardaki sigortacılar, EV sahipleri için özel teminat seçenekleri sunmaya başlıyor. Bunlara, pil bozulmasını, şarj sırasında hasarı ve araç bağlantısıyla ilişkili riskleri ele alan politikalar dahildir.

Avrupa’nın tercihi hibritten yana

Buna karşılık Avrupa’da 2024 yılında EV tescillerinde hafif bir düşüş yaşandı ve 2,93 milyon adet tescil edildi; bu bir önceki yıla göre %2,18’lik bir düşüş anlamına geliyor.

Ancak hibrit araçlarda güçlü bir büyüme görüldü ve satışlar %19,6 artışla 4 milyon adedi aştı.

Yeni tescillerin yaklaşık %33’ünü benzinli araçlar oluştururken, bunu %31,4’lük hibritler, %22,7’lik elektrikli araçlar ve %10,4’lük dizel araçlar takip etti.

Dizel, bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 12’lik düşüşle en büyük düşüşü yaşadı.