Orçun Bilgel: Hepiyi Sigorta acenteleriyle dijital

Hepiyi Sigorta Acente ve İş Ortaklıkları Satış Direktörü Orçun Bilgel’e 753’üncü sayımız için mikrofon tuttuk ve ilk tam üretim yılını 2023’te gerçekleştiren Hepiyi Sigorta’nın satış stratejilerini konuştuk. Hepiyi Sigorta Acenteler Satış Direktörü Bilgel, Hepiyi Sigorta’nın iş yapış tarzının dijital olduğunu söyleyerek, “Hepiyi Sigorta dijital olanakları acentelerinin satış ve operasyonlarını rasyonel bir şekilde yönetmek, onlarla birlikte büyümek için kullanıyor. Hepiyi Sigorta, çalışılması kolay, anlaşılabilir, kullanıcı dostu, acentelere hizmette sorun yaşatmayan, basit düşünen ve hızlı hareket eden bir şirket. Bizim bölge yapılanmamız ve büyük bir satış organizasyonumuz yok. İş süreçlerimizi dijitale taşıyarak acentelerimizin hayatını kolaylaştırmak için çalışıyoruz” dedi.

 

2024 yılına oto dışındaki yeni ürünlerinin yanı sıra konut sigortasıyla da girdiklerini söyleyen Bilgel, “kârlı büyüme” hedeflerinin değişmeyeceğini sözlerine ekledi. 

Orçun Bey, Hepiyi Sigorta kısa sürede ciddi bir üretime ve satış kanalı sayısına ulaştı. Hatta iki yıl içinde sektörde en çok acenteyle çalışan şirket durumuna geldi. Bu başarıyı nasıl gerçekleştirdiğinizi sizden dinleyerek başlayalım mı röportaja?

Evet, kuruluşumuzun henüz altıncı ayında sektörün en yaygın acente ağına sahip şirketi olduk. Şu anda ise 6.600’ün üzerinde acentemiz var. 2023 yılında 6,3 milyarın üzerinde üretim gerçekleştirdik. Çok daha iyi işler başaracağımıza inanıyoruz.

Sektöre yeni acente giriş kapısı Hepiyi Sigorta

Ekip olarak en önemli farkımızın işimize duyduğumuz tutku ve birbirimize uyumumuz olduğuna inanıyorum. Çok uzun zamandır birlikte çalışan, birbirini çok iyi tanıyan, çok iyi anlayan ve işine sahip çıkan, enerjisi yüksek bir ekip Doğan Holding gibi bir sermaye gücünü arkasına aldığında yeteneklerini hızla ortaya çıkarabildi. Bu uzman ve tecrübeli ekibin birçok farklı özelliği var ve en önemlileri de teknoloji kullanımı ve tarife becerisi. Acentesine sürpriz yaşatmayan, rekabetçi ve istikrarlı tarifemizi basit ve hızlı şekilde piyasaya sürebiliyoruz. Bu çevikliğimizi satış ağıyla buluşturmak için kullanımı çok basit, dijital başvuru portalı oluşturduk. Her acentenin kolayca bu şirketin yetkili acentesi olmasının önünü açtık. Kurulduğumuz ilk gün yayınladığımız manifestoyla hiçbir acentemizi üretim yetersizliği ya da kârsızlıktan dolayı kapatmayacağımızı ilan ettik. Acentemiz istediği sürece onunla çalışacağımızın garantisini verdik yani. Bu da acentelerin bizimle çalışma motivasyonunu arttırdı.

Acentelerin yeteneklerini ortaya çıkartmalarına izin veren şirketiz

Ben bugünkü görevime acente temsilciliğinden geldiğim için biliyorum: Acenteler senelerdir üretim ve hedef baskısıyla çalışıyorlar. Acenteye bir şirketten acentelik almak yük oluyor artık. Tüm bu sebeplerle acenteler, kendisini özgür bırakan, yeteneklerini ortaya çıkarmasına uygun ortam yaratan çalışma yöntemimizi benimsediler. Hepiyi Sigorta “Bizimle çalışmak isteyen her acenteye kapımız açık” sloganıyla levha kaydı olan tüm acentelere koşulsuz şartsız, hatta, teminatsız acentelik vererek yeni acentelerin kazandırılması ve acentelik mesleğinin yaygınlaşması için sektöre çok önemli katkı sağlamaktadır.

Peki bu geniş ağını nasıl yönetiyorsunuz?

6600’ü aşkın acentemiz var ama bölge müdürlüğümüz yok. Acente ve sigortalılarımızla süreçleri sorunsuz bir şekilde nasıl yönettiğimiz merak konusu oluyor. İş süreçlerimizi dijitale taşıyarak, teknolojiyi kullanarak yapıyoruz bunu. Sektörün iletişim anlamında en başarılı şirketlerinden biri olduğumuzu iddia edebilirim Acentelerimizde Genel Müdür ve Genel Müdür Yardımcısı seviyesindeki yöneticilerimizin dahi cep telefonu numarası var, biz iletişime bu kadar açık bir şirketiz ama iletişimi dijital ve diğer araçlardan zaten akıtıyoruz. Acente portalı ve teknolojik iletişim araçlarını çok etkin kullanıyoruz. Bu sayede teknik personeliyle birlikte 20 binin üzerinde kişiye tek tuşla iletişim kuruyor, çeşitli parametrelerden oluşan KPI (Key Performance indicator – Anahtar performans göstergesi) setlerimiz sayesinde acente bazında eğitim ihtiyaçlarını tespit ediyor, teknolojik iletişim araçları sayesinde ihtiyaca yönelik eğitim setini acente kullanıcılarına periyodik olarak ulaştırıyoruz. Bununla birlikte operasyondan tekniğe, tahsilattan hasara kadar tüm hizmet alanlarımızı talep yönetim sistemi üzerinden hızlı ve güvenilir bir şekilde sağlıyoruz. Kısacası tüm satış noktalarımız ve müşterilerimizle olan ilişkilerimizi teknolojik olanakları kullanarak hızlıca yönetiyoruz, bu sebeple bölge yapılanmasına ihtiyaç duymuyoruz.

Hasar dosyalarının %30’u el değmeden hemen ödenecek

Hepiyi Sigorta, üretiminin çok büyük bir bölümünü acente kanalından gerçekleştiren bir şirket, bu nedenle hizmetlerimizi sürekli olarak geliştirmeye çalışıyoruz. Dolayısıyla, önümüzdeki dönemlerde de daha rekabetçi tarife modeli, yeni ürünler, hasar, operasyon, tahsilat ve diğer tüm hizmet alanlarında gerçekleştireceğimiz birçok projemiz bulunuyor. Bazılarını 2024 yılının ilk günlerinde devreye aldık bile. Mesela, artık acentelerimiz poliçe ödemelerini iki ayrı karttan yapabiliyor. Yine, yeni yılın hemen başında konut ürünümüzü satışa sunarak ürün yelpazemizi zenginleştirdik. Açılan hasar dosyalarının %30’unu el değmeden hemen ödeyeceğiz. Bunlar gibi satış kanallarımıza yönelik birçok projemiz yıl içinde acentelerimizin beğenisine sunulacak. Biz her gün bir öncekinden daha iyi olmak için birbiriyle yarışan bir ekibiz ve bunu tüm iş ortaklarımıza göstereceğiz.

Son olarak, acentelere yönelik ne tür kampanyalar yürütüyorsunuz? Yeni dönem kampanya sürprizleri olacak mı acentelere?

Yeni bir şirket olmamıza rağmen yüksek acente sayısının getirdiği sorumlulukla satış kanallarımıza yönelik kampanyalar düzenliyoruz. Önce tamamlayıcı sağlık branşına yönelik bir yurtdışı seyahat kampanyası düzenledik. Önemli sayıda acentemizin başarılı olduğu bu kampanya sonucunda acentelerimizle birlikte çok keyifli bir Sırbistan gezimiz oldu. Bu kampanyanın hemen arkasından tamamlayıcı sağlık ve yabancı sağlık ürünlerini kapsayan MG otomobil hediyesi kampanyası başlattık. Noter huzurunda yapılan çekilişle bir acentemize MG otomobil hediye ettik. Bu kampanyayla aynı dönemde başlayan ve aylık periyotlarla halen devam eden, acente ve acente çalışanlarına yönelik MG ve Suzuki otomobillerde personel indirimi kampanyasını yine 2023 yılında hayata geçirdik; birçok acentemize otomobil alımlarında personel indirimi sağladık. 2024 yılında bu kampanyamız acente ve acente personeli için devam edecek.

2024 yılına da “Hepiyi Kampanyalar”la başladık. Şubat ayında yeni bir seyahat kampanyasının startını verdik. Şubat -Temmuz dönemini kapsayan 6 aylık mil kampanyasıyla acentelerimizle birlikte sonbaharda Çekya’nın başkenti masal şehir Prag’a seyahat düzenleyeceğiz. Ayrıca yılın ilk çeyreğinde start vereceğimiz “Hepiyi Hediye Çarkı” sektörde bir ilk olacak. Bu oyunlaştırılmış kampanya sistemini tüm acentelerimizin çok beğeneceğini düşünüyoruz.

Önce acente

“Hepiyi Sigorta acentelerinin çok büyük kısmının tek işi acentelik. Bankamız yok, otomobil bayimiz neredeyse yok, dijital kanalımız da yok. Acentenin karşısında rakip yaratmama konusunda sektörde en önde gelen şirketlerden olduğumuzu söyleyebilirim.”