Balkır Demirkan’ın kaleminden #Trafikte0kaza…

Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Genel Sekreter Yardımcısı Balkır Demirkan, Temmuz 2024’ten itibaren Avrupa Birliği’ndeki tüm araç tescillerinin yeni AB karayolu güvenliği direktifi olan Genel Güvenlik Yönetmeliği’ne (GSR) uygun olması gerektiğini hatırlatan dikkat çeken bir yazı kaleme aldı.

Demirkan Linkedin hesabında paylaştığı yazısında,  GSR’nin 2050’ye kadar 0 kaza hedefini gerçekleştirmek için önemli bir adım  olduğunun altını çizdi.

 

Balkır Demirkan’ın yazısı şöyle:

 

Biliyor musunuz ??? hashtagTrafikte0kaza

Türkiyede tescil edilecek/satılacak bütün araçlar dahil,

Temmuz 2024’ten itibaren Avrupa Birliği’ndeki tüm araç tescillerinin yeni AB karayolu güvenliği direktifi olan Genel Güvenlik Yönetmeliği’ne (GSR) uygun olması gerekiyor. Eğer uygulamanın ötelenmesi kararı çıkmaz ise yeni tescil edilecek araçlarda :

📌 Önden çarpmada yaya koruması için ‘safety glass’ özellikli ön cam.
📌Akıllı hız yardımı. Trafik işareti algılama sistemi, yolun hız limitine göre geri bildirim veren hız sabitleme sistemi.
📌 Sürücü yorgunluk algılama sistemi.
📌 Alkol kilidi hazırlığı.
📌 Kaza veri kaydedicisi.
📌 Ani frende otomatik yanan flaşörler.
📌 Acil durum frenleme asistanı.
📌 Şerit takip asistanı. Sadece uyarı değil direksiyon müdahalesi isteniyor.
📌 Geri görüş kamerası veya arka park mesafe sensörü
📌 Otobüsler ve kamyonlarda ise olası kör noktaları daha iyi belirlemeye yönelik teknoloji,

sistemleri zorunlu olacak. GSR ile 2050’ye kadar 0 kaza hedefini gerceklestirmek için önemli bir adım.

Özellikle Otobüs ve Ağır Vasıtalar için çıkartılan bu yasa ile ağır vasıta araçlar özelinde (Bence Taksi ve Minibüsler için de çok çok zorunlu olması gerekli) aşağıdaki sekiz zorunlu güvenlik özelliği ise :

1. Acil durdurma sinyali: Aracın arkasındaki diğer yol kullanıcılarına, aracın aniden yavaşladığını veya sert bir şekilde fren yaptığını gösteren yanıp sönen bir ışık.

2. Lastik basıncı izleme sistemi: Araç kullanımdayken tüm lastiklerin basınçlarını sürekli izleyen ve lastiklerin basıncı az veya fazla olduğunda sürücüyü uyaran sistem.

3. Kör nokta bilgi sistemi: Bu, sürücüyü aracın yanındaki yayalar ve/veya bisikletlerle olası bir çarpışma konusunda uyarır. Düşük hızda etkindir.

4. Geri vites bilgi sistemi: Geriye doğru giderken aracın arkasında nesneler veya insanlar olup olmadığını sürücüye gösteren kamera ve/veya sensör teknolojisi.

5. Kalkış bilgilendirme sistemi: Sürücüyü, aracın ön kör noktası yakınında bulunan yayalar ve bisikletlilerle olası bir çarpışma konusunda uyarır.

6. Alkol Kilidini Kolaylaştırma Kurulumu: Çeşitli satış sonrası alkol kilidi cihazlarının takılmasına olanak tanıyan ve alkollü araç kullanma sınırını aşan sürücülerin araçlarını sürmesini engelleyen standartlaştırılmış bir arayüz.

7. Sürücü uyuşukluğu ve dikkatsizlik uyarısı: Sistem, sürücünün o kadar uyanık olmadığını ve yorucu olabileceğini değerlendirirse sürücüyü uyarır.

8. Akıllı hız yardımı: Kameraları ve GPS bağlantılı harita veritabanlarını kullanarak sürücüyü hız sınırını aşma konusunda uyarı.

Dolayısı ile Taksiler ve Minibüsler için de ilave kurallar ile ölümlü kaza adedimiz “0” a kadar düşebilir. Kusurlu kazalarımızda üretici sorumluluğu da başlayabilir. hashtagTrafikte0kaza

Kaynakça :

https://lnkd.in/d955yTsx

https://lnkd.in/dUp63CVr

https://lnkd.in/dr_ENdHg