Orçun Kızıltepe: Odak noktamız müşterinin gerçek ihtiyacı

İnternette sigorta bilgisi arayan müşterilerin aslında ne aradıklarını tam olarak bilmediklerini ifade eden sigortaladım.com’un Genel Müdür Yardımcısı Orçun Kızıltepe, “Sigortaladım.com olarak, ‘müşterinin gerçekten ihtiyacı nedir? Bu ihtiyaca bir online platformda kolay ve pratik bir şekilde nasıl ulaşır?’ sorularına odaklandık. Tüketici, sigortaladım.com’da her sorusuna cevap almanın yanı sıra aklına gelmeyen ya da bilmediği teminat detayları, ürün, fiyat gibi tüm bilgilere de ulaşabiliyor. Özetlemek gerekirse güven, şeffaflık, doğru bilgi, karşılaştırma imkanı, sürekli destek ve kolay kullanım en önemli tercih faktörleri oluyor” şeklinde konuştu.

Teknoloji geliştikçe ihtiyaçlar ve beklentiler de değişiyor. Hayatımıza yeni giren herkesin merakla takip ettiği kavramlardan biri olan Metaverse bunun en iyi örneklerinden biri. Metaverse’un önemli pazarlardan biri de sigorta sektörü olacak.

Orçun Bey, platformunuzda trafik sigortası hariç en çok hangi branşların satıldığını sorarak başlayalım isterseniz?

Sigortaladım.com benzersiz müşteri deneyimi, uçtan uca dijital deneyimi müşterilerine sunmak için çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Bu noktada şu anda online olarak satışı yapılan trafik sigortası ve kasko ürünleri dışında çok yakında elektronik cihaz, seyahat sağlık sigortası gibi ürünleri de müşterilerimiz online olarak satın alabilecek. Buna ek olarak evcil hayvan sigortası, yabancılar için sağlık sigortası, sadece sigortaladım müşterilerine özel hazırlanan sabit fiyatlı tamamlayıcı sağlık sigortası gibi ürünlerimizde mevcut.

Kurumsal olarak hangi alanlarda aktifsiniz? Ticari müşterilerinizin ne tür talepleri oluyor ve bu taleplere hangi yollardan, nasıl cevap veriyorsunuz?

sigortaladım.com’da başta trafik, kasko, DASK, konut ve sağlık sigortası branşlarında olmak üzere bireysel müşterilerimizin bütçesine ve ihtiyacına en uygun sigorta tekliflerini, online olarak 22’nin üzerinde sigorta şirketi üzerinden, karşılaştırmalı olarak inceleme ve satın alma imkanı sunuyoruz. Teknoloji odaklı hizmet anlayışımızla müşterilerimizi sigorta ürünleri hakkında bilgilendiriyor ve seçtikleri ürünü hızlı ve pratik şekilde almalarını sağlıyoruz. Ticari müşterilerimize ise iş yeri ve yangın sigortaları, filo yönetim hizmetleri, grup sağlık ve ferdi kaza sigortası alanlarında hizmet veriyoruz. Tüm bunları yapabilmek için gücümüzü ortaklarımız; uluslararası alanda test, belgelendirme ve eğitim hizmetleri veren Almanya merkezli TÜV SÜD, 300’ün üzerinde şirketi ve 20 bini aşkın çalışanı ile 7 sektörde faaliyet gösteren Doğuş Grubu ve Londra merkezli, dünyanın en büyük fon şirketlerinden biri ve bir sermaye kuruluşu olan Bridgepoint’ten alıyoruz.

Türkiye’de dijital sigortacılığın durumunu ve geleceğini nasıl görüyorsunuz?

Dijital sigortacılık gelişen ve gelişmekte olan bir alan. Dijitalleşen hizmet, sigorta hizmeti alan müşterilerin en önemli beklentilerinden biri haline gelmiş durumda. Hızla değişen dünya koşulları nedeniyle sigorta ihtiyaçları farklılaşırken tüketiciler hızlı, kolay ve anlaşılır çözümleri daha fazla tercih etmeye başladı. Dolayısıyla, giderek dijitalleşen bir dünyada sektörün daha müşteri odaklı hale gelmesi ve müşteri deneyimini iyileştirmesi sektör için bir zorunluluk teşkil ediyor. Şirketler, dijital pazarda rekabet edebilmek için mevcut süreçlere dijital teknolojileri entegre etmelerini sağlayacak iyi bir stratejiye ve rakiplerinden ayrışacak ürün ve hizmetlere ihtiyaç duyuyor.

Sigorta müşterilerinin tutum ve davranışları nasıl dönüşüyor? Bu dönüşüme gerektiği gibi yanıt verebiliyor mu? Müşteriyi elde tutabilmek için neler yapılması gerekiyor?

Sigorta satın alma kararını destekleyen en temel duygu riskin gerçekleşme ihtimalinin vermiş olduğu güvensizlik içgüdüsüdür. Dolayısıyla tüketiciler risklere karşı güvende olmak için sigorta satın alır. Sahip olunan maddi varlıklarda yaşanabilecek sorun veya kayıplar, tüketicilerin ekonomik olarak güçlük yaşamasına neden olacağı için sigorta ürünlerini büyük kayıpları önlemek için bir gereklilik olarak görmek gerekiyor. Özellikle pandemi ve içerisinde bulunduğumuz ekonomik konjonktür nedeniyle toplumsal olarak sigorta bilincimizin arttığını söyleyebilirim.

sigortaladım.com olarak tüketici davranışları ve ihtiyaçlarını düzenli olarak araştırmak, yol haritamızı ve müşterilerimize sunacağımız faydaları belirlememizde oldukça etkili olduğu için düzenli araştırmalar yapıyoruz. Bu araştırmalarda dikkatimizi çeken internetten sigorta satın alımlarında vazgeçilmez iki unsurun, platformların sundukları ek avantajlar ve markaya olan güven olduğu sonucunu elde ettik. Bu kapsamda pek çok işbirliği yaparak hediye çeki, ücretsiz kullanım hakları gibi farklı kampanyalar ve özel avantajları da onlar için bulup bir araya getiriyoruz.

Müşteri bu pazarda birçok bilgiyi arıyor ama ne arayacağını tam olarak bilmiyor. sigortaladım.com olarak, “müşterinin gerçekten ihtiyacı nedir? Bu ihtiyaca bir online platformda kolay ve pratik bir şekilde nasıl ulaşır?” konularına odaklandık. Tüketici, sigortaladım.com’da her sorusuna cevap almanın yanı sıra aklına gelmeyen ya da bilmediği teminat detayları, ürün, fiyat gibi tüm bilgilere de ulaşabiliyor. Özetlemek gerekirse güven, şeffaflık, doğru bilgi, karşılaştırma imkanı, sürekli destek ve kolay kullanım en önemli tercih faktörleri oluyor.

Dijital satışlar -bana göre- hâlâ beklenen düzeye erişmedi ülkemizde. Sizin bu konudaki görüşünüz nedir?

Tüketiciler dijitalleşmenin en hızlı yaşandığını sektörlerden finans, bankacılık, e-ticaret gibi alanlarda yaşanan gelişmelere daha kolay ve hızlı adapte oldular. Dijital sigortacılığın bu sektörleri daha geriden takip ediyor olmasının nedenlerinden biri, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarının sigorta sektöründe daha zor değişmesi diyebilirim. Çünkü sigorta satın almak isteyen bir tüketici genellikle karşısında yüz yüze görüşebileceği, tüm sorularına anında yanıt alabileceği bir muhatap bekliyor. Türkiye’de yaklaşık 15 binin üzerinde ciddi bir acente ağı var. Sigorta sektöründe geleneksel acente üzerinden yüz yüze satışın pandemiyle kısmen sekteye uğraması, bizim gibi alternatif online platformlara ilgiyi artırdı. Yine de tüketicinin bire bir görüşerek ürün ve hizmet satın alma alışkanlığının orta vadede devam edeceğini düşünüyorum. Uzun vadede dijital sigortacılık alanında belli ürün ve alanlarda uzmanlaşmış, müşterilerine güven ortamı sunan, hızlı ve pratik çözümler sağlayan platformlar pazarda olmaya devam edecek ve hızla büyümeyi sürdürecekler. Online pazarın büyümesinde en önemli rol bizim gibi online platformlara düşüyor. Bu noktada sigortaladım.com olarak tüketicilere ilave katma değerli hizmetler sunmak ve hayatlarına fayda sağlamak için çalışmalar yapıyoruz.

Türkiye’de toplam 21 milyon hane bulunuyor. Bu hanelerin %20’si kedi, %6’sı ise köpek sahibi. Hayvan sahipliğinin artmasıyla birlikte pet hizmetlerindeki ücretlerde de ciddi artışlar yaşanıyor. Öyle ki araştırmalara göre 2020’de 66,5 milyar dolar olan evcil hayvan pazarının, 2027 yılına kadar 350 milyar doları aşacağı öngörülüyor.

Gelecekte hangi sigorta branşlarına ilginin artacağını öngörüyorsunuz? Bu öngörüler neticesinde bir yol haritanız var mı?

Teknoloji geliştikçe ihtiyaçlar ve beklentiler de değişiyor. Hayatımıza yeni giren herkesin merakla takip ettiği kavramlardan biri olan Metaverse bunun en iyi örneklerinden biri. Metaverse’un önemli pazarlardan biri de sigorta sektörü olacak. Şimdilik araştırmalar yetersiz olsa da bugün birçok firma bu alanda neler yapabileceğini planlamaya başladı. İlerleyen dönemde hayatımıza yeni risklerin ve farklı sigorta ürünlerinin girmesi bekleniyoruz. Aynı zamanda akıllı ev, otonom araçlar ve 5G’nin gelmesiyle IoT gibi gelişen teknolojiye bağlı olarak yeni sigorta ürünlerinin ortaya çıkacağına inanıyoruz.

Farklı branşların olması hem tüketiciler hem de sektörel rekabet açısından oldukça önemli. Evcil hayvan sigortası da bunlardan biri. pet11 Evcil Hayvan Sigortası nasıl ortaya çıktı? Hayvan sahiplerine nasıl bir hizmet sunuyorsunuz?

Pandemi ile birlikte dünya çapında evcil hayvan sahiplerinin sayısında ciddi bir artış yaşandı. Türkiye’de de evcil hayvan sayısı her geçen gün artıyor. Türkiye’de toplam 21 milyon hane bulunuyor. Bu hanelerin %20’si kedi, %6’sı ise köpek sahibi. Hayvan sahipliğinin artmasıyla birlikte pet hizmetlerindeki ücretlerde de ciddi artışlar yaşanıyor. Öyle ki araştırmalara göre 2020’de 66,5 milyar dolar olan evcil hayvan pazarının, 2027 yılına kadar 350 milyar doları aşacağı öngörülüyor.

Dünya genelinde yaygın olarak uygulanan evcil hayvan sigortası artık Türkiye’de de hayvan sahiplerinin tercihleri arasında yer almaya başladı. Evdeki can dostlarımız için mama, giyim aksesuar gibi pek çok harcama yapsak da bu harcamaların en başında sağlık harcamaları geliyor. Hayvan sahipleri yüksek tedavi ücretleri nedeniyle evcil hayvanlarını tedavi ettirmekte zorlanabiliyor. Proje ortaklarımızdan Zurich Sigorta’nın, Türkiye’de pet sahipliğe dair gerçekleştirdiği pazar araştırmasında hayvan sahiplerinin kedi veya köpeklerini yılda en az bir kere veterinere götürdüğü belirlendi. pet11 ve Zurich Sigorta ile birlikte bu ihtiyaca odaklanarak pet11 Evcil Hayvan Sigortası hizmetini hayata geçirdik. Bugün benzer birçok evcil hayvan sigortası sadece acil durumlarda devreye girerken, Pet11 Evcil Hayvan Sigortası ise karşılaşılabilecek pek çok sağlık sorununun tedavisini kapsıyor. Sigorta, özenle seçilmiş anlaşmalı veteriner kliniği ağında veya istenen herhangi bir veteriner kliniğinde sadece katılım payı ödenerek kedi ve/veya köpeğin tedavisinin yaptırılmasını sağlıyor. Hayvan sahipleri muayene gereken durumlarda yatarak tedavi ve ameliyat, dikiş atılması, serum takılması gibi müdahaleler, röntgen, tahlil gibi tetkikler ve modern tanı yöntemleri, tedavide kullanılan ilaçlar gibi farklı destek hizmetlerinden de poliçe süresi boyunca faydalanılabiliyor. Can dostlarımızın tüm ihtiyaçlarını düşünülerek geliştirildiğimiz pet11 Evcil Hayvan Sigortası’nda ayrıca yılda bir kez, ücretsiz olarak yıkama ve tırnak kesimi, göz ve kulak bakımı hizmeti de sunuyoruz. sigortaladım.com olarak iş ortaklarımızla birlikte hem evcil hayvan sahiplerinin sorunlarına çözüm sağlıyoruz hem de can dostlarımızın yaşam kalitesini arttırmak için çalışıyoruz.

Türkiye’de %1.5, Avrupa’da %7

Geçtiğimiz yıl internet üzerinden sigorta satışı önemli ölçüde artış gösterse de toplam sigorta pazarının içinde online satış kanallarının payı sadece yüzde 1.5 oldu. Bu durum sadece Türkiye’de değil Kıta Avrupası’nda da bu şekilde. Bu oran Kıta Avrupa’sında yüzde 7, İngiltere’de ise yüzde 50 civarlarında. Türkiye’de dijital sigortacılık hızlı bir şekilde gelişse de online sigorta satın alma pazarında daha gidilecek çok yolumuz olduğunu düşünüyorum.