Genç nesil sigorta için broker ve acenteye danışmak istiyor

Chubb’ın yaptırdığı yeni bir rapor, genç nesillerin sigorta brokeri ve acentelerden daha fazla tavsiye almaya meyilli olduğunu öne sürüyor.

Chubb’a göre, Z kuşağının yüzde 46’sı ve Y kuşağının yüzde 43’ü acenteler veya brokerlerden sigortayla ilgili konularda kendilerine tavsiye vermelerini istiyor. Bu, daha eski X (yüzde 21), Baby Boomers’a (yüzde 36) ve Sessiz Nesil’e (yüzde 29) göre keskin bir artışı ifade ediyor.

Chubb Group Başkan yardımcısı Ana Robic konuya ilişkin yaptığı açıklamada, “Günümüzün rekabetçi iş ortamında, her biri sigortayı çok farklı değerlendiren ve satın alan beş farklı kuşağa hizmet vermenin dinamiklerini anlamamız kritik önem taşıyor. Acentelere ve brokerlere bu araştırmayı ve satış ilişkilerinde nesiller arası boşlukları kapatmalarına yardımcı olacak diğer kaynakları sunmaktan memnuniyet duyuyoruz.” dedi.

“Nesiller Arasında Satış” adlı rapor, her kuşağın sigorta arama ve satın alma şekli, bir sigorta şirketinde ne aradıkları, mevcut teminatları, en çok güvendikleri medya türleri ve şu anda sigorta acenteleriyle nasıl ilişki kurduklarındaki farklılıklara bakıyor.

Chubb ayrıca, genç nesillerin, acentelerin veya brokerlerin sigorta ürünlerinin ve hizmetlerinin uzun vadeli hedeflerine nasıl uyabilecekleri konusunda onları eğitmesine en açık olan kişiler olduğunu da belirtti. Z Kuşağı ve Y Kuşağı katılımcılarının çoğunluğu eğitimi (her ikisi için yüzde 53) memnuniyetle karşılarken, X Kuşağı ve Baby Boomers için bu oran yaklaşık beşte ikisi çıktı.

Çalışma ayrıca, genç nesillerin, kendilerine tavsiyede bulunacak bir aracı veya komisyoncu seçerken sosyal medya incelemelerini kullanma olasılığının daha yüksek olduğunu da buldu. Z Kuşağı (yüzde 94) ve Y Kuşağı (yüzde 89) katılımcılarının çoğu, bir temsilci seçmeden önce sosyal medya incelemelerine güvenirken, bu oran X Kuşağı için yüzde 64 ve Baby Boomers için yüzde 56 oldu.