Hindistan online sigorta platformu Bima Sugam’a onay verdi

Hindistan Sigorta Düzenleme ve Geliştirme Kurumu (IRDAI), online perakende devine atıfta bulunarak, Amazon’a benzetilen tüm hayat ve genel sigorta poliçelerinin satışa sunulduğu dijital platform Bima Sugam’a onay verdi.

CNBC’de yer alan habere göre IRDAI, düzenlenmiş sigorta şirketlerine Ocak 2023’e kadar platformun bir parçası olmalarını duyurdu.

Bima Sugam, tüm hayat ve genel poliçeler için satış, servis ve hasar fonksiyonlarını barındıran, sigorta için merkezi bir pazar yeri olarak işlev görecek. Habere göre, brokerler, bankalar, sigorta acenteleri ve PolicyBazaar gibi toplayıcılar gibi aracılar, bireylere sigorta poliçesi satarken Bima Sugam’ı kullanacak. Tüketiciler ayrıca hayat, kasko ve sağlık sigortası ürünlerini doğrudan platformdan satın alabilicek. Bima Sugam üzerinden satın alınan tüm sigorta sözleşmeleri dijital ortama aktarıyor.

Bima Sugam’ın aracılara ödenen komisyonları azaltarak sigorta maliyetini düşürmesi bekleniyor. Raporda, Bima Sugam’ın hayat sigortası priminin komisyon olarak ödenen kısmını yaklaşık %30’dan %5’e düşürebileceği belirtildi.

Öte yandan Bima Sugam’a yaklaşık 850 milyon INR (1,5 milyon SG$) sermaye gerekiyor. Sermayenin yaklaşık %30’u hayat sigortalarından ve %30’u da genel sigortacılardan sağlanan sermaye ile, sigorta şirketlerinin platformdaki ana hissedarlar olması bekleniyor. Platform, daha fazla fon gerektiğinden, yatırımcı olarak daha fazla sigortacı ekleyecek.