Allianz’dan dikkat çeken denizcilik sigortaları raporu…

 

Allianz Global Corporate & Specialty ( AGCS ) tarafından hazırlanan bir rapora göre, denizcilik sektöründeki en pahalı sigorta taleplerinin arkasında yangın ve patlama olayları yer alırken, kargo hasarları en sık görülen kayıp nedeni olarak dikkat çekti.

Yakın tarihli bir raporda AGCS, Ocak 2017 ile Aralık 2021 arasında dünya çapında yaklaşık 9,2 milyar Euro (13,05 milyar SG$) değerinde 240.000’den fazla deniz sigortası hasarını analiz etti. Sigortacı daha sonra sektördeki büyük zarar faaliyetini yönlendiren birkaç hasar ve risk eğilimini belirledi.



AGCS Küresel denizcilik iddiaları başkanı Régis Broudin, “Büyük gemilerdeki yangınların sayısı son yıllarda önemli ölçüde arttı ve bu kolayca bir geminin tamamen kaybına veya çevresel hasara yol açabilecek kargo içeren bir dizi olayla birlikte oldu.” dedi.

Rapora göre, yangın, talep değerinin yüzde 18’ini veya yaklaşık 1,65 milyar Euro’yu oluşturdu. Bu, Temmuz 2018’de sona eren beş yıllık bir dönem için kaydedilen yüzde 13’ten daha yüksek seviyeye geldi. AGCS’ye göre, yangın riskinin artmasına katkıda bulunan faktörlerden biri genellikle tehlikeli kargoların yanlış beyanları veya beyan edilmemesinden kaynaklandı. Sigortacı ayrıca, lityum-iyon pillerin gemilerde taşınmasının neden olduğu artan yangın riskinin altını çizdi.

Artan riskler arasında, enflasyon, gemilerin, yükün ve onarımların değerlerini artırarak hasar maliyetlerinin yükselmesine neden oluyor. AGCS’ye göre, birçok ülkede oran enflasyonu yaklaşık yüzde 10 olarak görülürken, bu durum mevcut eğilimleri birleştirme ve hasarların ciddiyetini artırma eğiliminde. Artan çelik, yedek parça ve işçilik maliyetleri, tekne tamiri ve makine arıza tazminat taleplerini daha pahalı hale getiren unsurlar arasında yer alıyor.

Rapor, hasarlı yükün sıklık açısından deniz sigortası taleplerinin en büyük nedeni ve değer olarak üçüncü en büyük neden olduğunu ortaya koydu. En yaygın iddialar, genellikle kötü taşıma, depolama ve paketlemeden kaynaklanan fiziksel hasarlar olurken, AGCS, son yıllarda bir dizi yüksek değerli hırsızlık ve sıcaklık değişikliği iddiası da gördüğünü belirtti. Hırsızlar burada da genellikle tüketici elektroniği ve bakır gibi yüksek değerli malları hedef alıyor.

AGCS’de deniz riski danışmanlığı küresel başkanı Rahul Khanna, “Yüksek değerli kargolara yönelik hırsızlık ve hasar riskinin, örneğin konum, sıcaklık, nem şoku ve ışık ve kapı açıklıkları hakkında gerçek zamanlı izleme sağlayan GPS izleyicileri ve sensörler gibi ek risk azaltma önlemleriyle ele alınması gerekiyor. Aynı zamanda kargo menfaatlerinin sigortalı değerleri yakından takip etmesi gerekiyor. Müşterilerin sigorta ve poliçe limitlerini ayarlamaları gerekebilir veya eksik sigortalanma riski olabilir.” diye konuştu.