Primler, elektrikli araçların hasar maliyetlerini yansıtmıyor

Bloomberg Intelligence’ın yeni bir raporu, elektrikli araçlara teminat sağlamak için ortalama yüzde 12 daha fazla ücret alınmasına rağmen, Birleşik Krallık’taki otomobil sigortası primlerinin hala elektrikli araçların çok daha yüksek hasar masraflarını hesaba katmadığını gösteriyor. Analistler, hasarlı elektrikli araçların onarımının diğer araçlara göre yüzde 53 daha fazla maliyetli olabileceğini tahmin ediyor; bu da, fiyatlar ayarlanmadığı takdirde elektrik satışları arttıkça sigortacı marjlarının artan bir baskı altına girebileceği anlamına geliyor.

Bloomberg Intelligence Sigorta Kıdemli Endüstri Analisti Kevin Ryan, “Elektrikli araçların (EV’ler)pilleri aynı zamanda sigorta şirketlerinin üçüncü taraf maliyetlerini önemli ölçüde artırabilen, benzersiz şekilde zorlayıcı risk profillerine sahiptir. Bu nedenle, bir EV’yi sigortalamak için ortalama yüzde 12’lik ekstra maliyetin muhtemelen Admiral, Direct Line, Hastings ve diğer otomobil sigortacılarındaki ek riskin, marjı sıkıştırmanın yanlış bir yansıması olduğunu iddia ediyoruz.” dedi.

Ayrıca analistler, elektrikli araç kayıtlarındaki artışın endüstri karlılığını potansiyel olarak daha da azaltabileceği konusunda uyarıyorlar; EY, endüstrinin 2022’de yüzde 115 ve 2023’te yüzde 114’lük bir birleşik oran açıklayacağını tahmin ediyor.

Birleşik Krallık’ta son yıllarda elektrikli araçlara olan talep istikrarlı bir şekilde arttı ve 2021’de yüzde 19, 2020’de yüzde 12 ve 2019’da yüzde 9’dan artarak 2022’de tüm yeni satışların yüzde 23’üne ulaştı.

Ek olarak, 2022’deki en popüler iki model, birlikte elektrik satışlarının yüzde 46’sını oluşturan nispeten pahalı Tesla Model Y ve Tesla Model 3 idi ve bu da yüksek onarım maliyetleri anlamına geliyor.

Birleşik Krallık otomobil sigortacıları daha yüksek risk olduğunu kabul etse de, Bloomberg prim seviyelerinin potansiyel maliyetleri telafi etmek için hala yeterli olmadığını iddia ediyor.