Tüketiciler teknoloji devlerinin sigorta tekliflerine ilgilerini kaybediyor

Pazar araştırma şirketi GlobalData’ya göre tüketiciler, büyük teknoloji şirketleri tarafından kendilerine sağlanan konut sigortasına ilgilerini kaybediyor.

Pazar araştırma şirketi, Birleşik Krallık’ta yerleşik 4.000’den fazla tüketiciye, teknoloji şirketleri, sosyal medya platformları ve enerji sağlayıcıları da dahil olmak üzere bir dizi ünlü ‘alternatif sağlayıcıdan’ konut sigortası satın almayı düşünüp düşünmeyeceklerini sordu.

GlobalData’nın sorduğu tüm şirketlerde ilgide belirgin bir düşüş oldu ve tüketicilerin alternatif bir sağlayıcıdan sigorta satın almayı düşünme olasılığı ortalama yüzde üç puan daha düşüktü. İlgideki en keskin düşüş, enerji sağlayıcılarından ev sigortası satın alan tüketiciler oldu ve bu, geçen yılın aynı anketinden yüzde beş puan daha düşük puan aldı. Kısmen Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinin neden olduğu yüksek enerji fiyatları, enerji faturalarının maliyetini yükseltti ve tüketiciler ile enerji sağlayıcıları arasında bir uçurum yarattı.

En iyi performans gösteren şirket Google ve ankete katılanların beşte birinden fazlası (%22,2) arama devinden ev sigortası satın almayı düşüneceklerini söylüyor. Ankete katılanların %16,7’si (geçen yıla göre üç puan düşüşle) Amazon’dan ev sigortası satın alacaklarını söylerken, yalnızca %11,5’i Apple’ı düşüneceğini söylüyor (2021’deki anketten iki yüzde puanı daha düşük).

Büyük teknoloji şirketlerinden konut sigortası alır mıydınız?

Araştırma, yerleşik bir sigorta patlamasının ortasında bile tüketicilerin, cep telefonlarını yapmak veya ev geniş bantlarını sağlamak için zaten güvendikleri markalar dahil, büyük isimli teknoloji markalarından sigorta satın alma konusunda daha tereddütlü hale geldiğini gösteriyor. GlobalData tarafından değerlendirilen markalardan ikisi – Amazon ve Sky – şimdiden sigorta pazarına girdiler. Amazon, Ekim 2022’de Amazon Sigorta Mağazasını açtı ve Sky, Aralık’ta ev sigortası pazarına giriyor.