Swiss Re: Dijital olarak gelişmiş ülkelerin AI’ya güvenme olasılığı daha düşük

Dijital olarak daha gelişmiş olan ülkelerde, yapay zeka (AI) teknolojisine güvenen daha az insan olması muhtemeldir.

Swiss Re Enstitüsü tarafından yapılan yeni bir analiz, Almanya, Fransa, İngiltere, Kanada ve ABD gibi ülkelerin, firma tarafından yürütülen yakın tarihli bir araştırmaya dahil olan 120 ülke arasında yapay zekaya en hazırlıklı ilk 20’de yer aldığını gösteriyor. Bununla birlikte, hazırlıklı olunmasına rağmen, öte yandan, bu gelişmiş dijital ekonomilerde yapay zeka teknolojisine olan genel güven nispeten düşük ve her ülkede ortalama olarak yanıt verenlerin yalnızca üçte biri yapay zekayı anlıyor ve ona güveniyor.

Görünüşe göre yapay zekaya en çok güvenen insanlar Hindistan, Nijerya, Meksika, Endonezya, Filipinler ve Arjantin gibi gelişmekte olan dijital büyüme pazarlarından geliyor.

Swiss Re Enstitüsü’ne göre başka yerlerde, dijital güven çeşitli psikolojik faktörlerden etkileniyor. Bu faktörler, kültürel ve kuşaksal tutumları, kurumlara duyulan güveni, çevrimiçi dolandırıcılık olaylarını, kullanım kolaylığını ve yapay zeka gibi teknolojilerin anlaşılmasını içeriyor.

Ek olarak firma, sensörler ve yapay zeka/otomatik karar verme gibi teknolojilerin gerçek ve çevrimiçi dünyalar arasındaki boşluğu kapattığını da belirtiyor.

Re/sigortacılar için dijital güven, iş için çok önemli bir faktör ve itici güç, çünkü verilere erişim, risk analitiği ve otomasyon yeteneklerinin arkasındaki temel bileşen.

Swiss Re’nin Grup Dijital ve Teknoloji Başkanı Pravina Ladva konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede: “Sigorta sektörü, değer zincirini gelişmiş analitik ve farklı yapay zeka biçimleriyle giderek daha fazla geliştirirken, dijital güven oluşturmak çok önemlidir. “Dijital Güvenin Kodunu Çözmek: Bir Tüketici Perspektifi” araştırmasında şaşırtıcı olan şey, ileri düzeyde dijital altyapıya sahip ülkelerin yapay zekaya görece az güven duymalarıdır. Bu, müşterilere karşı şeffaf olmanın, ihtiyaçlarını gerçekten anlamanın ve bunları yerine getirmenin ne kadar önemli olduğunun gerçekten altını çiziyor. Özellikle müşteri ilişkilerinin güven üzerine kurulduğu sigortacılık sektöründe, çevrimiçi anlaşmaların emniyeti, emniyeti ve verimliliği çok önemlidir.” dedi.