Kasko ve konut sigortalarıyla ilgili şikayetler yeni boyutlara ulaştı

İngiltere Financial Ombudsman Service tarafından yayınlanan şikayet verilerine göre, Birleşik Krallık’ta otomobil ve konut sigortasıyla ilgili şikayetler son 5 yılın en yüksek seviyesine ulaştı.

Yapılan açıklamada , Mali Ombudsman’ın hizmetin 2023/24 mali yılının ilk çeyreği olan Nisan-Haziran 2023 döneminde araba veya motosiklet sigortasıyla ilgili 3.869 ve konut sigortasıyla ilgili 1.776 şikayet aldığı belirtildi.

2019/20 yılının ilk çeyreğinde araba veya motosiklet sigortasıyla ilgili 2.626, konut sigortası hakkında ise 1.275 adet şikayet vardı.

Mali Ombudsman Hizmeti, “Konutlar, araba ve motosiklet sigortasıyla ilgili şikayetler toplamda beş yılın en yüksek seviyesine ulaştı ve sigorta taleplerinin işlenmesi ve ödenmesindeki gecikmelerle ilgili şikayetlerde artış oldu” açıklamasında bulundu.

Bu arada seyahat sigortası şikayetleri 2022/23’ün ilk çeyreğindeki 504’ten bu kez ikiye katlanarak 1.101’e çıktı. Mali Ombudsman Hizmeti’ne göre bu, 10 yılı aşkın süredir seyahat sigortası şikayetleri için ilk çeyrekte görülen en yüksek tutar olarak kayıtlara geçti.

Financial Ombudsman Service CEO’su ve baş ombudsmanı Abby Thomas, “İster arabanız, ister tatiliniz, ister eviniz olsun, doğru sigortaya sahip olmak esastır ve insanlara, işler ters gittiğinde korundukları konusunda gönül rahatlığı sağlamalıdır” dedi.