Japon sigortacılığında “Bigmotor” skandalı büyüyor

Japonya’da ikinci el araç satıcısı Bigmotor’un 17 bin sigorta hasar talebinin potansiyel dolandırıcılık içerdiği ortaya çıktı. Araştırmalara göre, bazı şirket çalışanları aşırı hedef kotaları nedeniyle, şirketin daha fazla sigorta tazminatı alabilmesi için amirlerinin baskısıyla servise getirilen araçlara bilerek zarar verdi.

****

Japonya sigorta sektörü sahte hasar skandalıyla çalkalanıyor. Japonya Finansal Hizmetler Ajansı (FSA) tarafından araştırılan hayat dışı sigorta şirketlerinin raporları, ikinci el araba satıcısı Bigmotor tarafından yapılan 53 bin hasar başvurusunun yaklaşık 17 bininde potansiyel dolandırıcılık olduğunu ortaya çıkardı.

 

Japonya’da yayın yapan Nippon gazetesinde yer alan habere göre, sigorta şirketleri Tokio Marine & Nichido Fire, Sompo Japan, Mitsui Sumitomo ve Aioi Nissay Dowa, Bigmotor tarafından yapılan yaklaşık 200 bin tazminat talebini toplu olarak inceliyor.

Şüpheli hasar iddiaları Ağustos sonu ile Eylül sonu arasında tespit edildi. Bu kapsamda Sompo Japan’da yaklaşık 90.000 hasar talebi inceleme sürecinde. Mitsui Sumitomo son beş yılda yapılmış toplam 47.000, Tokio Marine yedi yılda yapılmış 49.000 şüpheli hasar başvurusunu inceliyor. Aioi Nissay, yedi yıl boyunca oluşturulan 21.000 dosya üzerinde inceleme yürütüyor.

Bigmotor ayrıca sigorta şirketlerine yaptığı hasar başvurularını da kendi bünyesinde inceliyor. Her iki taraf da sonuçta toplam dolandırıcılık tutarını kendi belgelerini karşılaştırarak belirleyecek.

Japon gazetelerine göre, Tokyo merkezli büyük bir ikinci el araba satıcısı ve tamir servisi zinciri olan Bigmotor’da, birçok çalışan, amirlerinin talimatıyla otomobil sigortası dolandırıcılığına bulaştı.

Bigmotor tarafından yürütülen bir soruşturmaya göre, 61 işçi veya ankete katılan 104 çalışanın yarısından fazlası daha büyük sigorta ödemeleri almak için amirleri tarafından araba tamir masraflarını yükseltme emrini aldıklarını söyledi. Bunlardan sekizi daha fazla maaş alabilmek için dolandırıcılık yaptıklarını söyledi.

Rapora göre, uygunsuz uygulamalardan birinde, bir servis çalışanı, arabanın kaportasında ezik hasarı meydana getirmek için kasıtlı olarak içinde golf topu bulunan bir çorapla vurdu. Başka bir vakada ise bir işçi tornavidayla arabanın kaportasını çizdi.

Raporda, bu uygunsuz uygulamalara, çalışanlar üzerinde baskı oluşturan aşırı satış kotaları ve sık sık yapılan indirimlerin neden olduğu belirtildi.