Sigortada, Z ve Y kuşağı için ödeme seçeneğinde esneklik ve kolaylık önemli ihtiyaç…

İngiltere merkezli ödeme sistemleri şirketi Access PaySuite’in son araştırması, sigorta sektöründe önemli bir eğilimin altını çiziyor: Z Kuşağı ve Y Kuşağı müşterilerini çekmek için ödeme seçeneklerinde esneklik ve kolaylığa yönelik artan ihtiyaç.

Access PaySuite’in “Sigorta sektöründe geleceğe yönelik ödemeler” başlıklı son raporunun bir parçası olan çalışma, Z kuşağı katılımcılarının yüzde 80’inin çeşitli ödeme seçeneklerini sigorta sağlayıcı seçiminde önemli bir faktör olarak gördüğünü ve Y kuşağının yüzde 77’sinin bu görüşü desteklediğini ortaya koydu.

Araştırma, sigorta sağlayıcılarının yenilikçi ve çeşitli ödeme çözümleri sunarak, özellikle genç nesiller arasında değişen müşteri tercihlerine uyum sağlamalarının öneminin altını çiziyor. Ayrıca sigorta poliçeleri için ödeme yaparken tüketiciler için güvenlik ve esnekliğin son derece önemli olduğuna dikkat çekiyor; katılımcıların yüzde 42’si verilerinin güvenli ve emniyetli bir şekilde işlenmesine öncelik veriyor.

Ancak çalışma aynı zamanda sektörle ilgili bazı sorunları da ortaya çıkarıyor. Tüketicilerin üçte birinden fazlası sigorta primlerini ödemeyle ilgili olumsuz deneyimler yaşadı. Bunlar arasında ödemelerin müşterinin tam olarak farkında olmadan yapıldığı (yüzde 39), ödemelerin iptal edilmesinde yaşanan zorluklar (yüzde 35) ve fazla ücretlendirme (yüzde 33) yer alıyor.

Access PaySuite Genel Müdürü Andrea Dunlop, dijital çağda büyüyen Z kuşağının ve Y kuşağının finansal işlemleri de dahil olmak üzere etkileşimde bulundukları dijital platformlara yönelik yüksek beklentilerine dikkat çekerek bulgular hakkında yorum yaptı.

Sürekli gelişen tüketici eğilimleri ortamında, genç nesillerin artan beklentileri, ticaretin geleceği için yol gösterici bir ışık görevi görüyor. Dunlop, buna göre uyum sağlayabilen ve yenilik yapabilen işletmeler ve endüstrilerin önümüzdeki yıllarda şüphesiz en büyük başarıyı elde edeceklerini söyledi.

Araştırma, sigorta sektöründe çeşitli ödeme seçeneklerine yönelik talebin arttığını ortaya koyuyor. Dunlop, günümüzün tüketicilerinin ödemelerini yönetmede kolaylık ve esneklik aradığını söyledi. Bu özellikle sigorta poliçeleri için geçerlidir. Sigortacıların genç nesiller de dahil olmak üzere yeni pazarları ele geçirebilmeleri için sundukları hizmetleri uyarlamaları gerekiyor.

Esnek ödemeler yalnızca dijital işlemlere alışkın olanlara hitap etmekle kalmıyor, aynı zamanda insan etkileşimini tercih edenler için kişiselleştirilmiş destek de sağlıyor. Access PaySuite’e göre bu tür bir uyarlanabilirlik, sigorta sağlayıcılarına müşteri çekme ve elde tutma konusunda rekabet avantajı da sağlıyor.

Çalışmaya ulaşmak için: https://www.accesspaysuite.com/blog/leveraging-payments-five-strategies-for-insurers-to-drive-value-and-growth/