Sigorta şirketleri yapay zekayı sorumlu bir şekilde nasıl kullanmalı?

ABI, sigorta sektöründeki firmaların yapay zekayı sorumlu bir şekilde kullanmalarına yardımcı olacak kılavuzu yayınladı.

İngiliz Sigortacılar Birliği (ABI), sigorta şirketlerinin yapay zekayı (AI) sorumlu bir şekilde kullanmalarına yardımcı olmak için yeni bir kılavuz başlattı.

Tüketicilerin çıkarlarına odaklanan kılavuz, sigorta ve uzun vadeli tasarruf sektöründe çalışanların Birleşik Krallık hükümetinin beş yapay zeka ilkesini nasıl uygulamaya koyabileceğini ortaya koyuyor: Hesap Verebilirlik, Şeffaflık, Adillik, Güvenlik, Rekabet Edilebilirlik ve Tazminat.

Söz konusu kılavuz, şirketlerin daha iyi karşılanabilirlik, erişilebilirlik ve kullanılabilirlik de dahil olmak üzere yapay zekanın sigorta ve uzun vadeli tasarruf tüketicilerine sunabileceği önemli fırsatları ve faydaları en üst düzeye çıkarmasına yardımcı olmayı amaçlıyor.

Aynı zamanda, haksız ayrımcılık, önyargı ve tüketicilerin dışlanması da dahil olmak üzere yapay zekanın potansiyel risklerinin azaltılmasına yardımcı olmayı da amaçlıyor.

İngiliz Sigortacılar Birliği Düzenleme Direktörü Charlotte Clark konuya ilişkin şunları söyledi: “Yapay zeka yeni fırsatlar ve riskler sunuyor. Pratik kaynakların, sektörümüzün dikkate alması gereken sorular ve düzenleyici gereklilikleri ortaya koyarak bu kılavuzun, firmalara yapay zeka hakkında konuşmalar başlatmada destek olacağını ve yapay zekanın sorumlu kullanımının neye benzediğine dair daha net bir anlayış elde etmesini umuyoruz.”

ABI’nin aktüeryal, veri bilimi, veri koruma, hukuk, düzenleme ve uyumluluk konularında uzmanlardan oluşan Yapay Zeka Çalışma Grubu tarafından ortaklaşa geliştirilen kılavuz, şirketlerin yapay zekanın sorumlu kullanımına yardımcı olmak için kendilerine sormaları gereken bazı önemli soruları içeriyor.

Ayrıca algoritmalarla ilgili bir dizi iyi uygulama örneğini, Birleşik Krallık’ın yapay zeka düzenlemesinin beş ilkesiyle uyumlu mevcut düzenlemelerin bir taslağını ve yapay zekanın sigorta ve uzun vadeli tasarruflarda nasıl kullanıldığına dair bir dizi örneği de içeriyor.

Clark şunları ekledi: “Geliştirilmesi boyunca kılavuzun merkezinde yer alan deneyimlerini ve uzmanlıklarını paylaştıkları için üyelerimize minnettarız. İş dünyası, hükümet ve düzenleyiciler arasındaki yakın işbirliği, bu gelişen teknolojiye uyum sağlamanın ve yanıt vermenin anahtarıdır ve yapay zeka ortamı ilerledikçe birlikte çalışmaya devam etmeyi sabırsızlıkla bekliyoruz.”

ABI’nin yapay zeka kılavuzu, şirketlerin sorumlu bir yapay zeka stratejisi, yönetişimi ve kullanım denetimi geliştirme yoluna girmesine yardımcı olmayı amaçlarken, AI kullanımında kapsayıcı olmanın yanı sıra, sektördeki tüm rollerdeki kişileri varsayımlarda bulunmamak yerine soru sormaya teşvik etmek önceliklendiriliyor.

Kılavuz, hedefleri arasında, şirketlerin yapay zekayı ilgili davranış, veri ve tüketici koruma düzenlemeleri ve gereklilikleri bağlamında nasıl kullanacaklarını öğrenmelerine ve kontrolü ellerinde tutmalarına yardımcı olmayı amaçlıyor.